۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳

«ماتئو رنتسی»: از اطلاق عنوان دولت به داعش اجتناب کنید

«ماتئو رنتسی»: از اطلاق عنوان دولت به داعش اجتناب کنید

نخست وزیر ایتالیا در واکنش به حملات تروریستی بروکسل خواهان تلاش برای محو داعش و اجتناب از اطلاق عنوان دولت برای آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در یادداشتی خطاب به اعضای حزب دموکراتیک این کشور که ریاست آن را بر عهده دارد، نوشت: گروه تروریستی داعش باید نابود و از اطلاق عنوان دولت برای آن خودداری شود.

وی در پاسخ به حملات تروریستی روز سه شنبه بروکسل گفت: ما باید از خود واکنشی نشان بدهیم. البته این واکنش باید به نابودی داعش منجر شود که این می تواند در مواقع امکان و لزوم، شامل توسل به گزینه نظامی باشد. اما مسئله این است که جنگ علیه دولت های مستقل اعلام می شود حال آنکه ترور و وحشت از جانب گروه های تک رو، خطرناک و بی رحمی اعمال می شود که مستحق آن نیستند که یک دولت مستقل انگاشته شوند.

سخنان رنتسی در حالی ایراد شد که سه شنبه گذشته شهر بروکسل – پایتخت بلژیک- شاهد دو انفجار پی در پی در ساختمان فرودگاه و یکی از ایستگاه های شلوغ مترو بود. مسئولیت این حملات انتحاری را که ۳۱ کشته و حدود ۳۰۰ زخمی بر جا گذاشت، داعش بر عهده گرفت.

ایتالیا از جمله کشورهایی است که از همان ابتدا در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش سهیم بوده و اخیرا اعلام کرده است که با اعزام ۱۳۰ نیروی دیگر، حضور نظامی خود را در عراق افزایش می دهد حال آنکه دولت رم تا کنون علاقه ای برای حضور در سوریه از خود نشان نداده است.  

کد خبر 3585885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha