۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲

از ابتدای تعطیلات نوروزی؛

نیروهای امدادی اردبیل در ۱۶ فقره تصادف رانندگی حضور یافتند

نیروهای امدادی اردبیل در ۱۶ فقره تصادف رانندگی حضور یافتند

اردبیل – معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اردبیل گفت: از ابتدای طرح امداد و نجات جاده‌ای نیروهای امدادی استان در ۱۶ فقره تصادف رانندگی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز ارشادیان بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طرح امداد و نجات هلال‌احمر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و در این طرح روزانه ۶۳ نیروی امدادی در جاده‌های استان حضور دارند.

وی افزود: به منظور امدادرسانی ۹ دستگاه ست احیا، ۹ موتورسیکلت امدادی و ۲۰ دستگاه آمبولانس به صورت شبانه‌روزی در اختیار نیروهای امدادی است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان در خصوص تعداد حوادث رانندگی از ابتدای تعطیلات به امدادرسانی در ۱۶ فقره حادثه اشاره کرد و متذکر شد: در هیچ یک از حوادث تلفات جانی نداشتیم.

به گفته ارشادیان مجموع آسیب دیدگان حوادث ۶۹ نفر است که از این تعداد ۱۴ مصدوم به مراکز درمانی استان انتقال یافته و برخی به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری هشت مصدوم حوادث رانندگی تأکید کرد: اصل وظیفه هلال‌احمر رهاسازی مصدوم است و در ادامه درمان بر عهده مراکز درمانی است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان به استقرار نیروهای امدادی تا ۱۵ فرودین ماه در جاده‌های استان اشاره و تصریح کرد: هلال‌احمر تا پایان تعطیلات با هدف ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی در جاده‌ها حضور دارد.

ارشادیان در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر تعدادمأموریت‌های امداد هوایی اضافه کرد: در طول مدت‌زمان استقرار بالگرد امدادی در اردبیل نیازی به امداد هوایی در عملیات امدادرسانی نبود.

وی با اشاره به اتمام مدت‌زمان استقرار بالگرد در اردبیل افزود: با وجود اینکه بالگرد امدادی به دو پایگاه مشگین شهر و سربند پرواز داشت اما عملاً مأموریتی انجام نداد و در حوادث رانندگی نیز نیازی به استفاده از بالگرد امدادی نبود.

کد خبر 3585993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha