۱۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

حرم مطهر حضرت رضا(ع) میزبان جشن میلاد حضرت زهرا(س) می شود

حرم مطهر حضرت رضا(ع) میزبان جشن میلاد حضرت زهرا(س) می شود

مشهد- حرم مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان جشن میلاد یاس نبوی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت روز ۱۲ فروردین برنامه‌های متنوع و ویژه‌‌ای برای عموم زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر برگزار می شود.

برپایی مجالس سخنرانی در خصوص فضائل ام‌الائمه(ع)، مداحی، مولودی خوانی در صحن و رواق‌های آن بارگاه نورانی از جمله برنامه‌هایی است که در این روز خجسته برگزار می‌شود.

در این ویژه برنامه که به مدت سه شب از ۱۰ تا ۱۲ فروردین ماه برگزار می‌شود، حجج‌اسلام عالی و سید محمد میرباقری به تبیین سیره اخلاقی آن حضرت خواهند پرداخت.

این مراسم که از ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۱:۳۰ با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، همراه با مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد بود.

حجج‌اسلام سید حمید میرباقری، عالی و قاسمیان نیز در این سه روز، قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار را بازگو می‌کنند.

بر اساس این گزارش همچنین در روز میلاد بانو فاطمه زهرا(س) برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کارشناسان دینی خواهر در رواق‌ دارالاجابه برگزار می‌شود که به موضوعات نقش مادران در انتقال اندیشه هاي مهدوي به فرزندان و منش صحیح زن ایرانی اسلامی می‌پردازند.

برگزاری محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی جلسات حلقه‌‌های معرفت و پرسمان دینی با موضوع سیره فاطمی و برگزاری سخنرانی ویژه زائران غیرایرانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا خواهد شد.

کد خبر 3586880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha