۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳

وقتی ترامپ اوباما را به ستوه آورد

وقتی ترامپ اوباما را به ستوه آورد

اظهارات مناقشه آمیز نامزد جنجالی جمهوریخواهان آمریکا موجب شده تا رئیس جمهور این کشور به همراه مخالفان سیاسی خود درخواستی مشترک را از «دونالد ترامپ» مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، با فشار مشترکی از سوی هم حزبی های خود و همچنین شخص «باراک اوباما» برای تغییر لحن سخنان و استفاده از جملاتی که شایسته نامزدهای ریاست جمهوری است مواجه شده است. 

بر اساس این گزارش، گویا اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی در اروپا و اینکه کره جنوبی و ژاپن برای تسهیل تعهدات مالی آمریکا ممکن است نیازمند تسلیحات اتمی باشند به مذاق اوباما خوش نیامده و از همین رو رئیس جمهور آمریکا از ترامپ خواسته در سخنرانی های خود به گونه ای سخن بگوید که شایسته نامزدهای خواهان راهیابی به کاخ سفید است.

اظهارات ترامپ در موارد متعددی همچون مهاجرین، مسلمانان و ساختن دیوار در مرز آمریکا با مکزیک تاکنون با واکنش های متعددی مواجه شده و اعتراضات زیادی را در بر داشته است به گونه ای که در ماه های اخیر خبرهایی درباره تلاش جمهوریخواهان برای کنار زدن وی از ادامه رقابت های ریاست جمهوری مطرح شده بود و این در حالی است که ترامپ هم اکنون نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه آمریکا محسوب می شود.  

کد خبر 3588534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha