۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹

از ابتدای سال ۹۴ تاکنون؛

۲۱دستگاه واگن مسافری تولید واگن پارس اراک وارد ناوگان ریلی کشورشد

۲۱دستگاه واگن مسافری تولید واگن پارس اراک وارد ناوگان ریلی کشورشد

اراک- مدیرعامل واگن پارس اراک از تحویل سه دستگاه واگن مسافری تولید این کارخانه به شرکت ریل ترابر سبا خبرداد و گفت: طی یک سال گذشته ۲۱واگن مسافری تولید این شرکت وارد ناوگان ریلی کشور شده است.

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تحویل سه دستگاه واگن مسافری به شرکت ریل ترابر سبا، طی سال گذشته تاکنون ۲۱ دستگاه از تولیدات شرکت واگن پارس اراک وارد ناوگان ریلی کشور شده است.

وی افزود: با ورود مجموع این واگن ها به خطوط ریلی کشور، توان جابجایی و حمل و نقل مسافر تا مرز یک هزار و ۴۰۰ نفر در روز افزایش یافته و تسهیل سفرهای بین شهری را موجب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک، با بومی سازی دانش نوین و بهره گیری از کار و سرمایه داخلی در تولید این واگن ها در داخل کشور، ۶۶۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی شده است.

محمدی گفت: همچنین دو دستگاه از ترن ست های(فطار خودکشش و سریع السیر) تولیدی این شرکت همزمان با ایام نوروز ۹۵ به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت واگن پارس اراک موفق به ساخت قطارهای خودکشش سریع السیر شده است، افزود: واگن های ترن ست تولیدی این شرکت از نوع c است و قابلیت حرکت با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت را دارد.

محمدی یادآور شد: این واگن ها به گونه ای طراحی شده که بر روی خطوط غیربرقی نیز با سرعت بالا قابل حرکت هستند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان داشت: قرارداد واگن پارس اراک با رجا، تعهد ساخت و تولید۲۰ ترن ست سریع السیر است که با تحویل مجموع قرارداد، یک هزار و ۴۰۰ صندلی به صندلی های ناوگان مسافری ریلی کشور افزوده می شود.

محمدی همچنین از تحویل ده دستگاه واگن لبه بلند تولید این شرکت به شرکت فولاد ریل توس خبر داد.

وی افزود: با تحویل این تعداد واگن لبه بلند، تاکنون ۳۰ دستگاه از مجموع صد دستگاه ذکر شده در قرارداد به شرکت فولاد ریل توس تحویل داده شده است.

محمدی با بیان اینکه ظرفیت حمل بار هر یک از این واگن ها ۶۷.۵ تُن و بارمحوری آنان ۲۲.۵ تُن است، افزود: این واگن ها از فولاد ساخته شده و بدون احتساب بوژی یا چرخ های آن، ۱۳تُن وزن دارد و برای حمل مواد معدنی استفاده می شود.

کد خبر 3588558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha