۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹

تظاهرات مردم کلمبیا در مخالفت با مذاکرات دولت با گروه «فارک»

تظاهرات مردم کلمبیا در مخالفت با مذاکرات دولت با گروه «فارک»

هزاران نفر از مردم کلمبیا در اعتراض به مذاکرات جاری دولت با شورشیان فارک به خیابانها آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر از مردم کلمبیا و از طرفداران رئیس جمهوری پیشین این کشور «آلوارو اریبه» در مخالفت با سیاستهای دولت «خوآن مانوئل سانتوس» به خیابانها آمدند.

معترضان همچنین به سیاستهای دولت سانتوس در خصوص شورشیان «فارک» و مذاکره با آنها اعتراض کردند.

معترضان معتقد هستند که مذاکره دولت با گروه فارک به معنای تبرئه این گروه و معاف کردن آنها از مجازات و به رسمیت شناختن آنها است.

دولت و شورشیان کلمبیا مدت سه سال است که مذاکرات خود را برای پایان دادن به درگیری که بیش از پنج دهه طول کشیده است، ادامه می دهند و تا به این لحظه توافق کرده اند که تا ماه مارس ۲۰۱۶ معاهده صلح را نهایی کنند.

بیانیه مشترک دولت بوگوتا و شورشیان فارک را می توان به منزله تلاش طرفین برای پیشبرد روند صلح به حساب آورد. از زمان آغاز مذاکرات در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، شبه نظامیان فارک چندین بار به طور یک جانبه آتش بس اعلام و دولت را نیز به اتخاذ چنین اقدامی دعوت کرده اند. با این حال، دولت تنها به کاهش سطح درگیری ها رضایت داده است و از آتش بس دو جانبه حمایت نمی کند.

از دیگر دستاوردهای مذاکرات صلح سه ساله میان دولت کلمبیا و شورشیان می توان به حصول توافق برای مشارکت فارک در صحنه های سیاسی، حل و فصل مناقشات ارضی، مبارزه با تجارت مواد مخدر و تشکیل دادگاه موقت برای بررسی جرایم جنگی اعضای فارک اشاره کرد.

کد خبر 3589676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha