۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶

کامرون: هیچگونه حساب و یا دارائی در خارج از انگلیس ندارم

کامرون: هیچگونه حساب و یا دارائی در خارج از انگلیس ندارم

نخست وزیر انگلیس در واکنش به انتقادت شکل گرفته از وی بواسطه «اسناد پاناما» اعلام کرد که هیچگونه حساب و یا دارائی در کشورهای خارجی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس مندرجات موجود در اسناد پاناما «ایان کامرون» پدر «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، شرکت‌هایی را در آن سوی مرزهای کشورش به ثبت رسانده بود تا بتواند مالیات کمتری در بریتانیا بپردازد. ایان کامرون روز ۸ دسامبر سال ۲۰۱۰ از دنیا رفته است از همین رو اکنون نگاه ها به دیوید است تا وی توضیحاتی را در خصوص این رسوایی ارائه بدهد.

در همین رابطه بعدازظهر امروز دیوید کامرون اعلام کرد: من هیچگونه دارائی خارجی ندارم. به عنوان نخست وزیر حقوق دریافت می کنم که بخشی از آن را پس انداز می کنم و از این پس انداز منافعی بدست می آورم. علاوه بر آن یک منزل مسکونی نیز دارم.

از روز یکشنبه هفته جاری شماری از رسانه‌ها در کشورهای مختلف جهان به انتشار نتیجه تحقیقات گروهی از روزنامه‌نگاران مبادرت کردند که حدود یک سال را به بررسی بیش از ۱۱ میلیون سند مربوط به شرکت حقوقی موساک فونسکا اختصاص داده بودند. این اسناد شامل اطلاعاتی پیرامون ایجاد و فعالیت بیش از دویست هزار شرکت فراساحلی در حدود چهل سال گذشته است.

نتیجه این تحقیقات که به اوراق و اسناد پانامایی مشهور شده اند حاکی از ارتباط صدها نفر از ثروتمندان سرشناس، مقامات سیاسی و افراد مشهور در کشورهای مختلف جهان با این شرکت احتمالا به منظور استفاده از امکانات فعالیت‌های غیرقانونی یا مشکوک مالی از جمله از طریق ایجاد و همکاری با شرکت‌های موهوم و انجام معاملات غیرواقعی بوده است. در میان حدود یکصد و چهل شخصیت سیاسی نام برده در این اسناد، اسامی دوازده تن از رهبران کنونی یا سابق کشورها هم دیده می‌شود.

وجود نام پدر دیوید کامرون در این لیست در شرایطی که جو عمومی در انگلیس در خصوص فسادهای مالی بسیار حساس است و این موضوع که در سال های اخیر تنی چند از نمایندگان مجلس عوام به دلیل افشا شدن موضوع استفاده از پول های دولتی در موارد شخصی مجبور به استعفا شده اند، هم اکنون عرصه را بر نخست وزیر جزیره تنگ کرده است.

کد خبر 3591520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha