۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۴۹

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین:

گاز مونوکسیدکربن قاتل جان سه نفر در آبگرم شد

گاز مونوکسیدکربن قاتل جان سه نفر در آبگرم شد

قزوین- سرپرست مدیریت بحران استان قزوین گفت: گاز مونوکسید کربن در شهر آبگرم جان سه نفر را گرفت.

رضا گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مسمومیت ناشی از استشمام مونوکسید کربن موجب کشته شدن سه نفر در شهر آبگرم شد.

وی افزود: سه نفر از اعضا یک خانواده در شهر آبگرم از توابع استان قزوین شامل یک دختر هشت ساله، یک پسر ۱۴ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله خود عصر سه شنبه بر اثر گاز گرفتگی دچار مسمومیت شدید شدند و جان باختند.

گروسی بیان کرد:هر چند بلافاصله پس از تماس شهروندان با مرکز فوریت های پزشکی شهر آبگرم نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند اما مسمومیت شدید موجب جان باختن افراد شده بود.

یک مصدوم نجات یافت

پیمان نامداری رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین هم در مورد این حادثه به خبرنگار مهر گفت: پس از تماس مردمی، امدادگران مرکز اورژانس شهر آبگرم در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه خیابان مهر شهر آبگرم حاضر شدند و با چهار نفر از اعضا یک خانواده مواجه شدند که یک نفر حال وخیم داشت و سه نفر بیهوش شده بودند.

وی افزود: با معاینه افراد مشخص شد سه نفر از مصدومان علائم حیاتی ندارند و مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن شدید است اما با انتقال افراد به درمانگاه شهر آبگرم و درخواست کمک از اورژانس شهر آوج اقدامات سی پی آر برای احیاء علائم حیاتی و نجات جان افراد آغاز شد.

نامداری بیان کرد: علیرغم اقدامات درمانی و احیاء انجام شده متاسفانه سه فرد حاضر در این منزل مسکونی بر اثر مونوکسید کربن جان باختند.

وی تصریح کرد: چهارنفر که که یک زن دیگر است وضعیت وخیم نداشت و پس از اقدامات سرپایی مداوا شده و حال وی خوب گزارش شده است.

مسمومیت ۹۲ نفر از گاز مونوکسید کربن در سال گذشته

نامداری گفت: در سال گذشته ۹۲ نفر دچار مسمومیت های ناشی از گازگرفتگی مونوکسید کربن شدند که دو نفر جان باختند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین اظهارداشت: برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث باید در اتاقی که افراد استراحت می کنند حتما فضایی برای تخلیه هوا وجود داشته باشند و اگر پنجره در اتاق موجود نباشد بازگذاشتن درب اتاق ضروری است.

نامداری یادآورشد: وسایل گرم کننده و بخاری و چراغهایی که مونوکسید کربن تولید می کند باید حتما دارای دودکش مناسب برای تخلیه دود باشد و استفاده از آن با احتیاط و رعایت نکات ایمنی باشد و سهل انگاری در این گونه موارد خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

کد خبر 3591679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha