۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰

شهردار مشهد:

ساماندهی بافت پیرامونی حرم رضوی ۱۵ سال دیگر زمان نیاز دارد

ساماندهی بافت پیرامونی حرم رضوی ۱۵ سال دیگر زمان نیاز دارد

مشهد- شهردار مشهد گفت: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ۶۰ درصد پیشرفت داشته است که در صورت پیشرفت با همین روند ۱۵ سال دیگر زمان خواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه به همراه تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در محل تالار آئینه حرم رضوی اظهار کرد: با گذشت بیش از سال ها از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی بافت پیرامونی حرم اما این طرح هنوز بر روی زمین مانده و تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: این طرح در صورتی که با همین روند فعلی ادامه پیدا کند برای اتمام آن به ۱۵ سال دیگر زمان نیاز است.

مرتضوی اظهار داشت: باید مطابق برنامه‌ریزی کوتاه، دستورات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص رفاه و تسهیلات زائران حضرت رضا(ع) را فراهم سازیم که این کار از طریق دوسطحی کردن خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی از طریق تونل زیرزمینی می‌تواند گره‌گشای اصلی باشد.

وی همچنین در این دیدار با بیان اینکه ۵۰ درصد از اراضی مشهد مقدس متعلق به آستان قدس رضوی است ادامه داد: همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، جزو لاینفک مدیریت شهری مشهد مقدس عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به ترافیک موجود در بافت پیرامونی حرم رضوی همکاری آستان قدس با شهرداری را راهگشای حل مشکل ترافیک و تسهیل در امر زیارت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: نیازهای زائران در پیرامون حرم مطهر رضوی باید رفع شود بدین گونه که مشکل اصلی آن ترافیک است و به چند روش در حال حل این موضوع هستیم ولی نیازمند همکاری با آستان قدس هستیم تا در اطراف حرم مطهر پارکینگ‌های بزرگ و عمومی احداث شود.

 

 

کد خبر 3592453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha