۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

وزارت وحدت کره جنوبی خبر داد:

فرار دسته جمعی کارگران شاغل در شُعب خارجی رستوران های کره شمالی

فرار دسته جمعی کارگران شاغل در شُعب خارجی رستوران های کره شمالی

سیزده نفر از کارکنان یکی از شعب خارجی رستوران های کره شمالی در اقدامی غیرمنتظره که می تواند موجب بالا گرفتن تنش بین پیونگ یانگ – سئول شود، به کشور همسایه گریختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، کارگران یکی از شعب خارجی رستوران های کره شمالی در اقدامی غیرمنظره اقدام به فرار دسته جمعی کرده و به پناهندگی کره جنوبی درآمدند.

البته این نخستین بار نیست که کارگران شاغل در شعب خارجی رستوران های کره شمالی دست به چنین اقدامی می زنند اما اینکه ۱۳ نفر از آنها به یکباره چنین عملی را انجام دهند، امر بی سابقه ای بوده است و می تواند به تنش ها بین دو کشور دامن بزند.

یکی از شروط اعزام کارگرانی که از کره شمالی به خارج اعزام می شوند، وفاداری به کشورشان عنوان می شود.

در این میان، پیونگ یانگ دولت سئول را متهم می کند که با تبلیغات منفی خود شهروندان این کشور را ترغیب به فرار و درخواست پناهندگی از کره جنوبی می کند.

بنا بر اعلام وزارت وحدت کره جنوبی، اتباع کره شمالی که به این کشور گریخته اند شامل یک مرد و ۱۱ زن می شوند. البته کره جنوبی از بیم دامن زدن به تنش های دیپلماتیک، از ذکر نام کشور ثالثی که کارگران کره شمالی از آن گریخته اند امتناع کرد.

کارگران تازه گریخته، تماشای آنلاین فیلم های ساخت کره جنوبی را از انگیزه های پناهندگی خود به این کشور اعلام کرده اند.

بنا بر اعلام وبسایت رسمی وزارت وحدت کره جنوبی، از اول ماه میلادی مارس، شمار زیادی از اتباع کره شمالی به کشور همسایه پناهنده شده اند.

 

کد خبر 3593284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha