۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۰۰

موفقیت کره شمالی در آزمایش موتور موشک قاره پیما با بُردِ آمریکا

موفقیت کره شمالی در آزمایش موتور موشک قاره پیما با بُردِ آمریکا

رسانه ملی کره شمالی از آزمایش موتور جدیدی برای موشک های قاره پیما خبر داد که با اتکا به آن می تواند تهدید دشمن را در آمریکا و دیگر نقاط جهان دفع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری های جهان امروز شنبه به نقل از رسانه ملی کره شمالی از نظارت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر آزمایش موفقیت آمیز موتوری جدید برای یک موشک بالستیک قاره پیما خبر دادند. آزمایش اخیر می تواند شاهدی باشد بر پیشرفت برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ که از یک ماه گذشته موجب تشدید تحریم های سازمان ملل علیه این کشور شده است.

تنش ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی موفقیت آمیزی که در فاصله ۶ فوریه تا ۷ ژانویه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) از سوی دولت پیونگ یانگ انجام گرفت، همچنان بالا است.

به گفته رسانه ملی کره شمالی، موتور جدید این موشک در حضور جونگ اون آزمایش شده و با انفجاری آتشین همراه بود که این نشان دهنده آن است که راکت طراحی شده به دست متخصصین این کشور همه شروط لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

این رسانه به نقل از جونگ اون گفت: در حال حاضر از توانایی سوار کردن کلاهک هسته ای به مراتب قویتری بر روی یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید برخوردار هستیم و می توانیم با حملات خود لانه شیطان را در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان هدف قرار دهیم.

آزمایش اخیر در قرارگاه موشکی کره شمالی واقع در ساحل غربی این کشور انجام گرفت – جایی که در ماه فوریه شاهد پرتاب موشک دور برد حامل ماهواره به مدار زمین بود.

دولت پیونگ یانگ در ماه مارس اعلام کرد که موفق به ساخت یک کلاهک هسته ای مینیاتوری شده که قابل حمل بر روی موشک های بالستیک است و به دنبال آن خبر از آزمایش شبیه سازی بازگشت موشک بالستیک به جو زمین داد که می تواند نشانه ای از توفیق این کشور به پیشرفت در برنامه موشکی خود باشد.

با این حال، آمریکا و کره جنوبی با زیر سوال بردن توانمندی های کره شمالی می گویند که این کشور چندین سال تا ساخت موشک های بالستیک قاره پیما فاصله دارد و هیچ شاهدی برای اثبات ادعاهای پیونگ یانگ در دست نیست.

کد خبر 3593499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha