۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۲۱

کتاب «نردبام آسمان» منتشر شد

کتاب «نردبام آسمان» منتشر شد

گرگان – کتاب «نردبام آسمان» نوشته محمدرضا دوستی دیلمی توسط انتشارات نوروزی روانه بازار شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: کتاب «نردبام آسمان» نوشته محمدرضا دوستی دیلمی توسط انتشارات نوروزی منتشر و روانه کتابفروشی ها شد.

نویسنده تنها نسخه نجات حقیقی بشر از قید و بند و مفاسد و مادیات و ظواهر دنیوی را دستگیری و پیوستن به ابعاد معنوی دین مبین اسلام می‌داند و در این مقوله اولین گام تحقق یافتن این مهم را نماز و الگو قرار دادن صالحان می‌داند. نویسنده برای تالیف این کتاب از دو اثر گرانسنگ «اسرار الصلوه» نوشته شیخ عارف میرزا جوادآقا ملکی و «آداب الصلوه» امام راحل بهره جسته است.

این کتاب ۶ فصل دارد که به ترتیب عبارتند از: «در حقیقت نماز»، «صورت‌های باطنی و غیبی نماز»، «در ارکان و اسرار نماز»، «بهترین نمازها و بهترین نمازگزاران»، «رفتارشناسی نماز»، «تجلی نماز در شعر و ادب فارسی».

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یکی از علل حواس پرتی در نماز، توجه به امور خارجی و محیط اطراف است. بنابراین بستن چشم و انتخاب مکان ساده و تاریک برای این عمل عبادی بهترین درمان است، فقها نیز درباره کنترل چشم در نماز، چشم دوختن به محل سجده را مستحب دانسته‌اند و اگر کسی در این حال نیز قادر به کنترل چشم نباشد می‌تواند به حالت نیمه باز گذارده و یا آن را ببندد. هر چند بستن چشم مکروه است اما اگر برای تمرکز در نماز باشد مانعی ندارد.

شناسنامه کتاب:

نویسنده: محمدرضا دوستی دیلمی

طراحی و صفحه آرایی: صدیقه قلیان

تعداد صفحات: ۱۷۳

سال چاپ: ۹۴

قطع: وزیری

شمارگان: ۱۵۰۰

ناشر: انتشارات نوروزی

محل نشر: گرگان

شماره شابک: ISBN: ۹۷۸-۶۰۰-۳۶۴-۳۸۰-۲

قیمت: ۱۰۰ هزار ریال

کد خبر 3593705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha