۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸

کارگردان نمایش «گلن گری گلن راس» به مهر خبر داد:

نمایش «گلن گری گلن راس» روایت تلخی از بحران اقتصادی جامعه آمریکا

نمایش «گلن گری گلن راس» روایت تلخی از بحران اقتصادی جامعه آمریکا

تبریز - کارگردان نمایش «گلن گری گلن راس» گفت: نمایش گلن گری گلن راس روایت تلخ از بحران اقتصادی جامعه ی آمریکا و داستانِ دو روز از زندگیِ چهار کارمند معاملات املاک است.

مهدی اسعدی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای نمایش گلن گری گلن راس در تبریز خبر داد و افزود: این نمایش از ۱۷ فروردین تا دوم اردیبهشت ۹۵ در سالن استاد اسد صادقی تئاترشهر تبریز اجرا می شود.

وی با اشاره به عوامل نمایش "گلن گری، گلن راس"، گفت: این نوشته «دیوید مَمِت» نمایشنامه نویس شهیر آمریکایی، به کارگردانی مهدی اسعدی و بازی آقایان امین حاجی اکبری، جلال خاکزاد، کمال پرناک، مهدی حیدری، محسن شکری، ماکان صالحی و حامد غفارپور به روی صحنه رفته است.

کارگردان نمایش "گلن گری گلن راس"، با اشاره به زمان اجرای این نمایش، افزود: این نمایشنامه که در سال ۱۹۸۴ موفق به کسب جایزه معتبر پولیتزر شده است، همه روزه راس ساعت ۱۸ در سالن استاد صادقی تبریز اجرا می شود.

اسعدی ادامه داد: داستان این نمایش در سال های ریاست جمهوری رانالد ریگان، افراطی ترین و دست راستی ترین حکومت بعد از جنگ دوم جهانی در آمریکا که از سال ۱۹۸۰ شروع و تا پایان سال ۱۹۹۲ یعنی تا پایان حکومت معاون او جورج بوش (پدر) که سیاست های او را دنبال می کرد ادامه داشت، اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: دیوید آلن مامیت نویسنده "گلن گری گلن راس" نمایشنامه‌نویس، کارگردان آمریکایی است، که به معبد خدایان نمایش‌نامه‌نویس این قرن تعلق دارد.

کارگردان نمایش "گلن گری گلن راس" با معرفی نویسنده این نمایش، اظهار داشت: این نویسنده آمریکایی تجربه شخصی خودش را پیرامون روابط معلول خانوادگی و جهان جنایت زیرزمینی آمریکایی می‌نویسد تا بتواند درام‌های بسیاری خلق کند.

وی اضافه کرد: دیوید مامیت ۲۲ نمایشنامه، شش مجموعه مقاله، دو رمان و ۱۴ فیلمنامه، دارد که پنج فیلمنامه را خودش کارگردانی کرده بود.

کد خبر 3595097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha