۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱

سرپرست معاونت فرهنگی امور جوانان خراسان شمالی:

مجوز فعالیت ۲۰ سازمان مردم نهاد در خراسان شمالی صادر می‌شود

مجوز فعالیت ۲۰ سازمان مردم نهاد در خراسان شمالی صادر می‌شود

بجنورد- سرپرست معاونت فرهنگی و ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر سازمان‌های مردم نهاد پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد این سمن‌ها به ۴۰ مورد برسد.

 امان الله فیروزه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از صدور مجوز فعالیت ۲۴ سازمان مردم نهاد در خراسان شمالی در سال ۹۴ و شروع فعالیت آن‌ها با محوریت‌های مختلف، پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد این سمن‌ها به بیش از ۴۰ سازمان برسد.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۴ گمانه زنی و پیش بینی فعالیت ۲۰ سازمان مردم نهاد در استان شده بود که با درخواست و فعالیت چشمگیر آن‌ها و با تلاش معاونت ساماندهی امور جوانان این تعداد به ۲۴ سمن ارتقاء یافت.

فیروزه اظهار کرد : جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال با تاسیس سازمان‌های مردم نهاد در ارگان‌های مختلف دولتی می‌توانند ضمن برخورداری از جنبه‌های حقوقی فعالیت‌های دولتی گامی مهم در تشکیل شخصیت اجتماعی آینده خود و جامعه بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد که این فعالیت‌ها با رصد اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های عضو ستاد، سازماندهی و ساماندهی شود.

فیروزه تصریح کرد: محورفعالیت های سازمان‌های مردم نهاد در استان ایثار و شهادت، ازدواج و تحکیم خانواده، زنان و خانواده، اعتقادی و مذهبی، اجتماعی و گردشگری، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، نجوم، آسیب‌های اجتماعی، معلولین، هنری، ورزشی، قرآنی، فناوری، نانو و محیط زیست را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان‌های مردم نهاد در کلی‌ترین معنای خود، به سازمانی گفته می‌شود که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فرد فرد مردم و قوای حاکمیتی ایفا می‌کند.

کد خبر 3595240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha