۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

«رویترز» مدعی شد:

بازداشت یک افسر آمریکایی به اتهام جاسوسی برای چین و تایوان

بازداشت یک افسر آمریکایی به اتهام جاسوسی برای چین و تایوان

یک خبرگزاری غربی از دستگیری فردی خبر داد که ادعا می شود اطلاعات محرمانه نیروی دریایی آمریکا را در اختیار کشورهای تایوان و چین قرار می داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» از دستگیری یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه برای کشورهایی چون تایوان و چین خبر داد.

به گفته این منبع ناشناس، شخص مظنون به جاسوسی، «ادوارد لین» نام دارد که متولد تایوان است و بعدها به تابعیت ایالات متحده آمریکا درآمده است.

از قرار، فرد مظنون در عملیات های گشت زنی حضور داشته و عضو گروه تجسسی است که بر جمع آوری اطلاعات نظارت دارد.

طبق مدارک موجود، وی تا کنون دو بار موفق به برقراری ارتباط با کشورهای مظنون شده و در پرونده خود اتهام سه مرتبه تلاش ناموفق برای افشای اطلاعات محرمانه را نیز یدک می کشد.

البته در اتهامات نسبت داده شده به وی، به صراحت نام هیچ کشوری به عنوان دریافت کننده اطلاعات محرمانه قید نشده است حال آنکه به ادعای منبع خبری رویترز، کشورهای تایوان و چین در مظان اتهام قرار دارند و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

علاوه بر این، گفته می شود که فرد مظنون در هشت ماه گذشته تحت بازداشت بوده است.

وزاتخانه های امور خارجه و دفاع چین تا کنون در خصوص این مسئله اظهار نظر نکرده اند و وزارت دفاع تایوان هم با ابراز بی اطلاعی از چنین موضوعی از پاسخگویی به سوالات مربوطه امتناع کرد.

کد خبر 3595691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha