۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱

یونهاپ نیوز مدعی شد؛

یک مامور اطلاعاتی کره شمالی به دولت سئول پناهنده شد

یک مامور اطلاعاتی کره شمالی به دولت سئول پناهنده شد

وزارت دفاع کره جنوبی مدعی است مامور اطلاعاتی بلندپایه ای که سال گذشته از کره شمالی گریخته، به دولت سئول پناهنده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ نیوز، مقامات رسمی کره جنوبی از پناهندگی یکی از اعضای نظامی کره شمالی خبر داده اند که ادعا می شود مسئول نظارت بر عملیات های جاسوسی پیونگ یانگ بوده است.

نامی از فرد پناهجو به میان نیامده حال آنکه وزارت دفاع کره جنوبی از وی به عنوان یک سرهنگ عالیرتبه یاد می کند که از اعضای آژانس اطلاعاتی کره شمالی بوده و سال گذشته از این کشور گریخته است.

از زمان وقوع جنگ در شبه جزیره کره که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی طول کشید، ۲۸ هزار نفر از کره شمالی گریخته اند حال آنکه در این میان تعداد پناهجویانی که به رده های بالای دولت پیونگ یانگ وصل باشند بسیار کم است.

هفته گذشته نیز، در اقدامی غیر منتظره کره شمالی شاهد فرار دسته جمعی ۱۳ نفر از کارگرانی بود که در شعب خارجی رستوران های این کشور مشغول به کار بودند.

 اگرچه وزارت دفاع کره جنوبی از افشای اطلاعات هویتی نظامی پناهنده از کشور همسایه خودداری می کند، گفته می شود که وی عالی ترین فردی است که تا کنون از کره شمالی گریخته است.

 ادعا می شود وی که در دایره تجسس و شناسایی فعالیت داشته بر جمع آوری اطلاعات و عملیات های جاسوسی و همچنین جنگ سایبری نظارت داشته است.

کد خبر 3595733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha