۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

۷۵ هزار مربی پرورشی در کشور فعالیت می کنند

 ۷۵ هزار مربی پرورشی در کشور فعالیت می کنند

زنجان-مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که در این تعداد از مدارس حدود ۷۵ هزار مربی به عنوان مربی پرورشی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مسیب‌زاده ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن در جمع خبرنگاران افزود: وزارت آموزش و پرورش‌ ۱۳ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش دارد که اجرای برنامه‌های مختلف دینی و علمی برای همه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد و در این تعداد از مدارس  ۷۵ هزار معلم به عنوان مربیان پرورشی و قرآن و مشاور مشغول به فعالیت هستند. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با شاخص‌های اصلی در تعداد مربیان فاصله داریم، ولی این دلیل بر کم‌کاری و یا تعطیلی فعالیت‌های قرآنی و پرورشی نیست.

مسیب زاده با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب میز در زمینه امام‌‌شناسی برای دانش‌آموزان توزیع شده است تصریح کرد: ۱.۵ میلیون کتاب در زمینه حفظ موضوعی آیات الهی قرآن‌کریم بین دانش‌آموزان توزیع شده و محور فعالیت‌های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش خواست و علاقه دانش‌آموزان است. 

توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب در خصوص حفظ موضوعی آیات الهی برای دانش آموزان

مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب در خصوص حفظ موضوعی آیات الهی بین دانش آموزان توزیع  شده  افزود: وزارت آموزش و پرورش فعالیت های مختلفی در حوزه مسائل پرورشی و فرهنگی برای دانش اموزان برنامه ریزی کرده است و شاخص همه این فعالیت ها، فعالیت های قرآن و عترت و نماز است .

مسیب زاده ادامه داد: حضور دانش آموزان در حوزه قرآن و عترت و نماز قطعا انتخاب شایسته تری از انتخاب های دیگر خواهد بود از این جهت فعالیت های مختلفی تعریف شده و این فعالیت ها برای حداکثر دانش آموزان است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  گفت:  در سال تحصیلی جدید در زمینه مسابقات عترت، امام شناسی و همچنین مصباح الهدی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، در بحث نماز، احکام و انشای نماز بیش از هفت میلیون نفر دانش آموز شرکت کردند.

مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: از سطح منطقه ، مدرسه و استان و مرحله کشوری را در تابستان اجرا خواهیم کرد و دانش آموزان آوایی برگزیده همین مسابقات امسال در رشته های قرائت و ترتیل و حفظ، مداحی و همچنین اذان در استان همدان مسابقات کشوری را دنبال خواهند کرد.

مسیب زاده با تاکید بر کمبود مربی پرورشی در کشور افزود:  ۱۰۵ هزار مدرسه در سطح کشور وجود دارددر این تعداد از مدارس در حدود ۷۵ هزار مربی به عنوان مربیان پرورشی و قرآن و مشاوره مشغول به فعالیت هستند که با وجود داشتن فاصله با شاخصه ها، این امر دلیل بر کم‌کاری و یا تعطیلی فعالیت‌های قرآنی و پرورشی نیست.

مسیب زاده تاکید کرد: محور کلی فعالیت در وزارت آموزش و پرورش خاص و علاقه دانش آموز است هیچ فعالیت اجباری در حوزه پرورشی نداریم و همه به صورت انتخابی و علاقه مندی دانش آموزان بوده است و در واقع دانش آموزان باید طالب این برنامه ها باشند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب در خصوص حفظ موضوعی آیات الهی است هر عنوان جلد ما برای دانش آموزان توزیع شده است افزود: در حوزه کتاب های امام شناسی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب تولید شده که با آمار ۱۳ میلیونی دانش آموزی به تفکیک مقاطع مختلف آمار بسیار ارزشمندی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت:‌ شورای توسعه فرهنگ قرآنی نخستین سند راهبری فعالیت های قرآنی کشوری را تنظیم کرده و درواقع چهار وزارت خانه را مسئول کمیسیون های مختلف تخصصی کرده است.

مسیب زاده بابیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئول کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور است افزود: دبیرخانه کمیسیون در اداره کل  قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مستقر است و هر دستگاهی وظیفه تبیین شده برای خود را در این حوزه  اجرا می کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت:‌ با توجه به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای طرح جامعی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است ، وزارت آموزش و پرورش برای حضور موفق در برنامه پنج ساله ششم توسعه تلاش بر تعمیق و توسعه فرهنگ قرآن و عترت را در دستور کار دارد.

کد خبر 3595801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha