۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸

معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

نماز جماعت در ۶۰۰ مدرسه زنجان اقامه می‌شود

نماز جماعت در ۶۰۰ مدرسه زنجان اقامه می‌شود

زنجان- معاون آموزش‌وپرورش استان زنجان از اقامه نماز جماعت در ۶۰۶ مدرسه استان زنجان خبر داد و گفت: در این زمینه با کمبود روحانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباسی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل آموزش‌وپرورش استان زنجان افزود: این مدیریت باوجود محدودیت‌های اعتباری توانسته برنامه‌های فرهنگی خود را به خوبی اجرا کند و تاکنون هم موفق عمل کرده است.

وی به اجرای طرح همیار پلیس در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر آمار مرگ‌ومیر در سوانح جاده‌ای نشان از اثرگذاری طرح همیار پلیس دارد و این طرح در استان به خوبی اجرا شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان به اجرای طرح درس‌هایی از قرآن در استان اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار و ۸۵۰ دانش‌آموز از طرح درس های از قرآن استفاده کرده‌اند و از این تعداد ۴۶ دانش‌آموز به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عباسی از اقامه نماز جماعت در ۶۰۶ مدرسه استان زنجان خبر داد و افزود: در حال حاضر با کمبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس مواجه هستیم.

وی از فعالیت ۱۰ دارالقرآن در نواحی آموزشی استان زنجان نیز خبر داد و گفت: برای توسعه این نواحی برنامه داریم و به چهار ناحیه توسعه پیدا می‌کند.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح امام‌شناسی در مدارس استان،  گفت: سه هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در طرح امام شناسی شرکت کرده‌اند و این طرح در قالب وبلاگ، دل نوشته، تحقیق، شعر، ترویج زندگی ایرانی ـ اسلامی اجرا شده است.

عباسی با بیان اینکه رشته‌های قرآن و احکام بیشترین علاقه‌مندان در بین دانش‌آموزان دارد، افزود: در مسابقات عترت و نماز امسال بیشترین دانش آموزان شرکت‌کننده در رشته قرائت قرآن بودند.  

وی تعداد دانش آموزان شرکت‌کننده در رشته‌های قرآن و عترت و نماز را ۴۷ هزار و ۹۵۵ نفر عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار شرکت‌کننده در رشته قرآن بوده و این امر نشان‌دهنده اشتیاق به فعالیت های قرآنی بین دانش آموزان است.

عباسی ادامه داد: دومین رشته که دانش آموزان اشتیاق دارند احکام بوده و طبق آمارها تعداد شرکت کنندگان طی سال گذشته و امسال بهتر شده است.

کد خبر 3596382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha