۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳

کنگره برزیل خواستار اعلام جرم علیه روسف شد

کنگره برزیل خواستار اعلام جرم علیه روسف شد

یکی از کمیته های کنگره برزیل با ۳۸ رای موافق در برابر ۲۷ رای مخالف خواستار اعلام جرم علیه رئیس جمهور این کشور و کنار گذاشتن وی از این سمت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتهام اصلی «دیلما روسف» دستکاری بودجه برزیل برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ است.

البته روسف اتهامات دیگری را دارد که مربوط به زمان تصدی وی بر شرکت نفت برزیل است. در ماه های گذشته بحث کنار گذاشتن روسف از قدرت بارها در کنگره برزیل مطرح شده اما طراحان این طرح هنوز نتوانسته اند به خواسته خود برسند.

بر اساس قانون اساسی برزیل در صورتی که رئیس جمهور از مقام خود کنار برود معاون وی عهده دار سمت ریاست جمهوری می شود اما مخالفان روسف درصدد هستند که «میشل تمر» معاون روسف، را نیز از قدرت کنار بگذارند تا راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار شود.

این وضعیت در حالی است که جدیدترین نظرسنجی انجام شده در برزیل حکایت از ادامه اصرار مردم این کشور بر کنار رفتن «دیلما روسف» از قدرت و روی کار آمدن مجدد «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» دارد.

هر چند میزان افرادی که خواستار کنار رفتن دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، از قدرت هستند در مقایسه با ماه گذشته اندکی کاهش یافته اما با این وجود همچنان بیش از نیمی از مردم این کشور بر کنار رفتن وی اصرار دارند.

بر اساس نتایج نظرسنجی که توسط موسسه «دیتا فولها» در برزیل انجام شده در حال حاضر ۶۱ درصد از مردم برزیل خواستار کنار گذاشته شدن روسف از قدرت از سوی کنگره این کشور هستند در حالی که در ماه گذشته میلادی ۶۸ درصد مردم برزیل چنین درخواستی را داشتند.

کد خبر 3596490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha