۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

افزایش فشار افکار عمومی بر اوباما در آستانه سفر به عربستان

افزایش فشار افکار عمومی بر اوباما در آستانه سفر به عربستان

رئیس جمهور آمریکا که به دلیل منتشر نشدن اسناد مربوط به نقش عربستان در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر تحت انتقاد قرار داشت اکنون در آستانه سفر به ریاض با افزایش فشار افکار عمومی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی بیست، «باراک اوباما» قرار است ظرف روزهای آینده به عربستان سفر کند و این موضوع موجب شده تا بار دیگر مردم و رسانه های ایالات متحده فشار خود را بر کاخ سفید برای انتشار اسناد نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ افزایش بدهند.

چند سال قبل کمیته ای متشکل از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات گزارشی مفصل در مورد حوادث ۱۱ سپتامبر و دست های پشت پرده آن تهیه کردند که ۲۸ صفحه از این گزارش مربوط به نقش عربستان در این حملات است اما کاخ سفید تا این لحظه از انتشار این ۲۸ صفحه جلوگیری کرده و آن را بصورت محرمانه نگهداری می کند.

به نوشته دیلی بیست، اوباما تا کنون دوبار در دیدار با خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر، به آنها قول داده که این ۲۸ صفحه منتشر می شود اما در شرایطی که فقط چند ماه تا پایان دوران ریاست جمهوری اوباما زمان باقی است هنوز این وعده عملی نشده است.

از سوی دیگر در آستانه سفر اوباما به عربستان، وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور درباره سفر به عربستان هشدار داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، اوضاع امنیتی عربستان به گونه ای است که شهروندان آمریکایی باید مراقبت بیشتری را داشته باشند.

روز گذشته «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، از سفر اوباما به عربستان خبر داد و گفت: رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در آنجا با بسیاری از شرکای ما در شورای همکاری خلیج فارس که کمک مهمی به ائتلاف ضد داعش می کنند، دیدار خواهد کرد. نقطه تمرکز راهبرد ما همیشه این بوده است که در دولت عراق و در نهایت در دولت سوریه ظرفیت سازی انجام شود تا بتوانند کشور را متحد کنند و با تهدیدی که از جانب تندروها با آن روبرو هستند مقابله کنند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: مجموعه ای از بحث ها درباره گام های بیشتری صورت خواهد گرفت که ائتلاف می تواند بردارد تا برضد داعش در عراق و سوریه اقدام کند. اطمینان دارم که درباره این مسئله صحبت خواهد شد که شرکای ما در شورای همکاری خلیج فارس چه تعهدات بیشتری می توانند به طور خاص در این تلاش جای بدهند.

کد خبر 3596570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha