۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵

«ماجرای یک شب بارانی» جوایز آمریکایی را درو می‌کند

«ماجرای یک شب بارانی» جوایز آمریکایی را درو می‌کند

«ماجرای یک شب بارانی» آخرین فیلم کوتاه مهدی فردقادری موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبردار از جشنواره اطلس آمریکا شد و این جایزه به عارف نامور رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عارف نامور فیلمبردار فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» در دومین دوره جشنواره اطلس آمریکا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبردار این جشنواره شد. این در حالی است که پیش‌ از این علاوه بر کاندیداتوری بازیگران این فیلم در آکادمی واشنگتن، مهدی فردقادری نیز بیش از ۱۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف آمریکایی دریافت کرده بود.

«ماجرای یک شب بارانی» که سومین فیلم کوتاه پلان سکانس فردقادری پس از «تناوب» و «دایره‌های معکوس» است به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان تهران تولید شده است و تاکنون ضمن اکران در بیش از ۱۵ جشنواره در سراسر آمریکا، موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره «سینمای جدید» هالیوود، جایزه بهترین فیلم جشنواره «سن پدرو» لس‌آنجلس، جایزه بهترین فیلم جشنواره «کلونی» اوهایو، جایزه بزرگ و جایزه بهترین فیلم تماشاگران جشنواره «از فیلم دیدن نترس» یوتا، جایزه بهترین فیلم آکادمی «کارولینا» نیویورک و جایزه منتخب تماشاگران جشنواره «هارلم» نیویورک شده است. این فیلم همچنین در جوایز آکادمی واشنگتن نیز نامزد دریافت ۴ جایزه اصلی بوده است.

مهدی فردقادری پیش از ساخت فیلم سینمایی «جاودانگی»، فیلم‌های کوتاه پلان سکانس «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» و همچنین دو فیلم تجربی «گرامافون» و «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده» و مستند «زندگی خورشید» را کارگردانی کرده است و اخیراً فیلمبرداری فیلم کوتاه «گلدانی که پاییز می‌شود» را به اتمام رسانده است. فیلم‌های فرد قادری تاکنون در بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به کسب بیش از ۳۰ جایزه شده‌اند.

کد خبر 3596751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha