۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛

آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات قرآنی ۱۱ اردیبهشت ماه اعلام شد

آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات قرآنی ۱۱ اردیبهشت ماه اعلام شد

مشهد-معاون سازمان امور خیریه و اوقاف خراسان رضوی و گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم تا یازدهم اردیبهشت ماه جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام جمال ایزدی ظهر سه شنبه در نشست خبری سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن كریم اظهار كرد: ثبت نام مسابقات از ۱۴فروردین ماه شروع شده و تا ۱۱اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت که پس از اتمام ثبت نام  اجرای مسابقات در مرحله شهرستانی ۱۱اردیبهشت تا ۱۳خرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: همچنین برگزاری مرحله استانی از تاریخ ۱۵الی ۱۸مرداد  و ثبت نام بخش مسابقات كشوری نیز از ۲۵مهر تا ۷آبان ماه است.

معاون سازمان امور خیریه و اوقاف خراسان رضوی با بیان اینكه متقاضیان برای ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن كریم می توانند به سایت ir www.ghoran iran مراجعه كنند، ابراز کرد: همچنین علاقمندان می توانند با مراجعه به ادارات و دفاتر اوقاف استان و یا با شماره گیری ۳۸۴۶۱۱۹۲ نیز ثبت نام كنند.

وی بیان كرد: با توجه به اینکه مسابقات دانش‌آموزی کمتر از ۱۸ سال رشته‌های مختلف قرآنی از سال گذشته توسط آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود بنابراین تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در مسابقات اداره کل اوقاف و امور خیریه شرکت کنند و مابقی از طریق مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم توسط آموزش‌وپرورش شرایط شرکت در این مسابقات را خواهند داشت.

وی ادامه داد:همچنین كسانی كه دانش آموز نباشند با مراجعه به دفاتر اوقاف استان و یا مراجعه به سایت می توانند در مسابقات سراسری قرآن كریم شركت كنند.

حجت السلام ایزدی با اشره به اینکه در بخش مسابقات معارف قرآن كریم، تفسیر سوره یونس از تعبیر نمونه آن خواهد بود، گفت: سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش های قرائت، ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی، اذان، ابتهال و معارف اجرا می شود.

وی عنوان كرد: سال گذشته تعداد ثبت نام كننده های مسابقات سراسری قرآن ۵۳هزار و ۶۶۳شركت كننده بوده كه از این میزان ۲۷هزار و ۸۹۵ آقا و ۲۵هزار و ۸۶۰خانم عضو بوده اند.

وی افزود: ۴۲۵شركت كننده به مسابقات استانی راه پیدا کردند كه از این میزان ۲۱۰شركت كننده آقا و ۲۱۵شركت كننده خانم بودند که در مجموع از خراسان رضوی ۳۶ نفر به مرحله کشوری و ۹ نفر از این استان مقام‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 3596844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha