۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱

مدیر کل آمزش و پرورش خراسان شمالی:

۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی درمسابقات فرهنگی هنری شرکت می‌کنند

۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی درمسابقات فرهنگی هنری شرکت می‌کنند

بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با شرکت دو هزار دانش آموز در استان طی اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، براتعلی حاتمی صبح شنبه در نشست خبری افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش‌های مختلف فعالیت گسترده‌ای انجام می‌دهد که ضرورت دارد تا رسانه‌ها با نگاه ظریفی این اقدامات را پیگیری کنند.

وی گفت: مسابقات فرهنگی هنری بین دو هزار و ۱۷۶دانش آموز استان از ۲۹فروردین ماه آفاز و تا ۱۱اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

حاتمی اظهار کرد: این مسابقات در ۴۸ رشته در سطح مدارس و در دو بخش حضوری و غیرحضوری  برگزار می‌شود و برگزیدگان به سطح شهرستانی، استانی و کشوری راه می‌یابند.

وی گفت: سالیانه دانش آموزان خراسان شمالی در این مسابقات در سطوح کشوری رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته حاتمی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این مسابقات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم در استان نیز اظهار کرد: در این هفته از ۲۹۵ معلم شهرستانی، ۳۲معلم استانی، یک معلم شش پایه ابتدایی و پنج معلم زن سرپرست خانوار در فالب طرح معلم پویا تقدیر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال برای تقدیر از معلمان استان در قالب طرح پویا همانند سال گذشته اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

وی افزود: امسال هفت استان اجرای این طرح را از خراسان شمالی الگو برداری کرده‌اند.

حاتمی اظهار کرد: برای نخستین سمینار مطهری شناسی، چاپ کتاب خاطرات معلمان، برگزاری مسابقه عکاسی من و معلم من و اجرای طرح هر مسئول یک ساعت معلم، از جمله برنامه‌های ویژه هفته معلم در خراسان شمالی است.

وی گفت: در اجرای طرح هر مسئول یک ساعت معلم، مسئولان می‌توانند در صورت تمایل،  شرکت خود را در این طرح را تا پنجم اردیبشهت به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کنند.

حاتمی گردهمایی پیشکسوتان، یادواره شهدای فرهنگی، نواختن زنگ سپاس، عیادت از فرهنگیان بیمار، حضور در نماز جمعه و ... را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این اداره کل برنامه‌های مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، گفت:در راستای تحقق این امر اردیبهشت ماه امسال همایش ملی مدلباس ایرانی اسلامی در استان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص بحث استخدامی افزود: تاکید وزارت آموزش در استخدام از دانشگاه فرهنگیان است.

وی همچنین از جذب ۴۲ سرباز معلم در استان طی سال جدید خبر داد و گفت:این تعداد سرباز معلم از بین فارغ التحصیلان لیسانس و برخی رشته‌های فوق دیپلم متناسب با نیاز آموزش و پرورش استان جذب می‌شوند.

وی در خصوص اسکان معلمان در روستاهای استان نیز گفت: در طرح‌های جدیدالاحداث آموزش و پرورش استان تاکید دارد تا در نقشه‌های ساختمانی به ویژه در روستاهای محروم و مرزی به نحوی باشد که خانه معلم نیز در این طرح‌ها دیده شود تا معلمان مشکلی برای اسکان نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، ۱۵۶ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 3599790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha