۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

امام جمعه بوشهر:

توسعه صنایع دفاعی و توانمندی موشکی یک ضرورت است

توسعه صنایع دفاعی و توانمندی موشکی یک ضرورت است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه صنایع دفاعی و توانمندی موشکی یک ضرورت است و مخالفت با گسترش توان موشكی مخالفت با عقلانیت دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در مراسم روز ارتش در بوشهر با اشاره به اینکه وجود ارتش مایه آرامش خاطر و عظمت کشور در منطقه است اظهار داشت: در ساختار سیاست فقه حکومت اسلامی، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح، یکی از اصول مسلم است.

وی با اشاره به تاکید متون اسلام بر توانمندی دفاعی، اضافه کرد: در قرآن، احادیث و روایات تاکیدات زیادی در رابطه با توانمند بودن نیروهای مسلح نظام اسلامی در عرصه تجهیزات و منابع انسانی وجود دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: اینکه بگوییم نیاز به تجهیزات نظامی نداریم مخالف با نص قرآن و روایات و عقلانیت نظامی است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی بالای نیروهای مسلح باعث شده تا کشورهای استعماری جرأت حمله به ایران را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: مخالفت با گسترش توان موشكی مخالفت با عقلانیت دینی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بین ارتش‌های جهان دارای ویژگی‌های ممتازی نظیر حاکمیت و فرهنگ دینی، داشتن فرمانده دینی و آموزش‌ها و توانمندی‌های حوزه منابع انسانی است.

وی بر لزوم توسعه صنعت دفاعی به‌ویژه توان موشكی کشور تاکید کرد و ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نظم و استحکام فراوان بوده و دارای تجهیزاتی پرتوان و پرقدرت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نظامی و معنوی در مقابل دسیسه‌های دشمن ایستاده است، افزود: نیروهای مسلح استان بوشهر در خط مقدم مقاومت جنوب بوده و مایه افتخار و آرامش هستند.

در این آیین یگان‌های مسلح مستقر در استان بوشهر از مقابل جایگاه رژه رفتند.

کد خبر 3600755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha