۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

«یونهاپ نیوز» مدعی شد:

پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی در راه است

پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی در راه است

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می گوید که طبق شواهد، دولت پیونگ یانگ آماده انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «یونهاپ نیوز» خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز یکشنبه مدعی شد که دولت سئول با توجه به تحرکات انجام گرفته در سایت هسته ای کره شمالی احتمال می دهد که این کشور در آینده نزدیک در صدد انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود باشد.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیونگ یانگ قصد دارد در اوایل ماه مه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) نشست حزب حاکم بر کنگره (کارگران) را برگزار کند و قرار است در آن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درباره دستاوردهایش در ساخت تسلیحات اتمی به سخنرانی بپردازد.

به گفته مقامات کره جنوبی و همچنین کارشناسان هسته ای، احتمال انجام پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی در هفته‌های آینده درپی ناکامی پرتاب موشکی اخیر این کشور قوت گرفته است.

یونهاپ نیوز به نقل از منابع دولت سئول می نویسد: در مقایسه با ماه میلادی گذشته، افزایش  تردد خودروها، شمار نیروی کار و جابه جایی تجهیزات در محلی که کره شمالی در آنجا اقدام به انجام آزمایشات اتمی و موشکی خود می‌کند، این فرضیه را قوت بخشیده که این کشور به دنبال انجام پنجمین آزمایش هسته ای است.

ارتش کره جنوبی می گوید که پیونگ یانگ از لحاظ تکنیکی آماده انجام یک آزمایش هسته ای دیگر است که بسته به تصمیمات سیاسی رهبر این کشور انجام خواهد گرفت.

وزارت دفاع کره جنوبی هم می گوید که نمی‌تواند گزارش‌های موجود را درباره این آزمایش احتمالی تایید کند حال آنکه کره شمالی از توانایی انجام چنین آزمایشی در هر زمانی برخوردار است.

در صورت صحت پیش بینی ها، این دومین آزمایش هسته ای کره شمالی خواهد بود که از شروع سال میلادی جاری انجام می شود. پیونگ یانگ امسال در تاریخ ۶ ژانویه نخستین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

پس از آن کره شمالی به فاصله یک ماه و در تاریخ ۷ فوریه، آزمایش موفق پرتاب ماهواره را پشت سر گذاشت. در نتیجه دو آزمایش اخیر، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های بین المللی را نسبت به دولت پیونگ یانگ افزایش داد.

کد خبر 3601177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha