۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۵۹

به دلیل بارندگی شدید در گلستان؛

روستای «جنگلنده پایین» مینودشت به محاصره سیل درآمد

روستای «جنگلنده پایین» مینودشت به محاصره سیل درآمد

مینودشت – روستای جنگلده پایین شهرستان مینودشت به علت بارندگی شدید روز یکشنبه در محاصره آب قرار گرفت و ساکنین مجبور شدند تا روستا را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی از شامگاه شنبه در گلستان آغاز شد و در روز یکشنبه رفته رفته بر شدت آن در نقاط مختلف استان افزوده شد. بر اساس گزارش های هواشناسی و مدیریت بحران، شدت بارندگی باعث آبگرفتگی معابر شهری و همچنین بالا آمدن سطح آب رودخانه ها شد، تا جایی مسیر برخی روستاها مسدود و برخی هم مانند روستای جنگلده پایین از توابع مینودشت مجبور به تخلیه شدند.

روستای جنگلده پایین از توابع شهرستان مینودشت بالغ بر ۶۸ خانوار و ۲۵۰ نفر جمعیت دارد. این روستا در کنار سد چلچای نرماب واقع شده است. محمدرضا استیری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مینودشت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان مینودشت قرار شد تا با استفاده از کامیون های سپاسد شهرستان مینودشت اهالی روستای جنگلده پایین را به روستای جنگلده بالا منتقل کنیم.

 

 

یکی از اعضای شورای روستای جنگلده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۸۸ که کلنگ ساخت سد چلچای نرماب به زمین زده شد، مردم روستا نگران بودند که با احداث این سد روستا به تدریج به زیر آب می رود و از سرنوشت زندگی خودشان اظهار نگرانی می کردند.

علی اکبر ممشلی ادامه داد: برای ساخت سد نرم آب قرار بود روستا جابجا شود، مردم با مسئولین محلی صحبت کردند و شرکت آب منطقه ای گلستان به آن ها قول داد تا بعد از هشت ماه ساکنین روستا را به مکانی دیگر انتقال دهد. حتی مکانی که قرار بود ساکنین روستای جنگلده پایین به آنجا مهاجرت کنند نیز آماده شد اما سال ها گذشته و نمی دانیم چرا انتقال ساکنین روستا به مکان دیگر اتفاق نیفتاد.

 

 

او با بیان اینکه بالاخره مردم این روستا باید به مکانی دیگر منتقل شوند، افزود: از مسئولین مربوطه درخواست می کنیم که هر چه زودتر در مورد این مسئله تصمیمی بگیرند. بیشتر مردم این روستا کشاورز و دامپرور هستند و نمی توانند احشام خود را منتقل کنند. با مهاجرت موقت مردم روستا به روستای دیگر، مشکل رفع نمی شود و مسئولین باید تصمیم درستی در این رابطه بگیرند.

کد خبر 3601420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha