۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر تشریح کرد؛

برنامه های ایام میلاد نور/رونمایی ازپروژه بررسی اسناد نهج البلاغه

برنامه های ایام میلاد نور/رونمایی ازپروژه بررسی اسناد نهج البلاغه

ظریف منش، مدیر عامل بنیادغدیر برنامه های ایام میلاد نور که با هدف تبیین آموزه‌های علوی و معرفی امام جواد(ع) و مولای متقیان حضرت علی(ع) از ۹ تا ۱۳ رجب درسراسر کشور برگزار می شود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر درباره برنامه‌های ایام میلاد نور در ماه فرخندۀ رجب گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای تحقّق اهداف والای خود مجموعه برنامه هایی، از جمله برگزاری همایش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مراسم جشن درنهادهای اجرایی و فرهنگی و برگزاری مراسم شب شعر را برای این ایام در نظر گرفته است.

حسین ظریف منش اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن های ایام میلاد نور معرفی هر چه بیشتر شخصیت والا و بی‌نظیر و فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع)، تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و آشنایی با شخصیت و فضایل امام جواد(ع) و معرفی حضرت علی(ع) و سیرۀ عملی ایشان به همه اقشار مردم می باشد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: سالروز ولادت حضرت امام محمد تقی(ع) تا روز ولادت امیرالمؤمنین(ع)- به عنوان « ایام میلاد نور» نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: برگزاری این ایام فرخنده نه تنها باید همراه با جشن  و سرور باشد، بلکه گسترش معرفت نسبت به فضیلت‌ها، تبیین آموزه‌های علوی برای زندگی فردی، اجتماعی و حکومت‌ داری و دعوت از همه مردم برای عمل به دستورات آن بزرگوار رسالتی است که بر دوش همه مسئولان و تمامی پیروان آن حضرت(ع) قرار دارد.

ظریف منش بیان داشت: برگزاری مراسم ویژۀ جشن میلاد در شب ۱۳ رجب در مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه همراه با بیان فضایل امیرالمومنین(ع)، قرائت زیارت امین الله، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی افزود: در سالی که مزیّن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر فرزانۀ انقلاب نامگذاری شده است همه با هم تلاش نماییم تا رفتار و کردار خود را مزیّن به آموزه ها و سیرۀ عملی آن فرزانۀ دَهر نماییم.

ظریف منش در ادامه افزود: با همین هدف همایش علمی آموزه ها و سیرۀ علوی، معیار زندگی اسلامی را با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) در این ایام مبارک و فرخنده برگزار خواهیم کرد تا شروع و فضاسازی مناسب برای تلاش عملی ملّت و دولت برای عمل به این آموزه ها باشد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: این همایش بزرگ که فردا سه شنبه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد، با سخنرانی آیت الله صدیقی آغاز و سپس از سخنان تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده خواهد شد. ضمنا از پروژه تحقیقاتی بسیار ارزشمند (بررسی اسناد نهج البلاغه) که با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و دانشگاه امام صادق(ع) تهیه شده است رونمایی خواهد شد.

کد خبر 3602363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha