۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸

مشاور پیشن امنیت ملی افغانستان بیان کرد:

دولت افغانستان برادر «سراج الدین حقانی» را اعدام کند

دولت افغانستان برادر «سراج الدین حقانی» را اعدام کند

رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان گفت: اگر دولت در مبارزه با تروریسم صادق است، باید «انس حقانی» برادر سراج الدین حقانی را اعدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، «رحمت الله نبیل» مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به حمله خونین دیروز شهر کابل گفت: اگر دولت افغانستان درمبارزه با تروریسم صادق است، باید «انس حقانی» برادر سراج الدین حقانی را که در زندان بسر می برد اعدام کند.

انس حقانی، برادر سراج الدین حقانی رهبر شبکه تروریستی حقانی به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان این گروه در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی اداره امنیت ملی افغانستان دستگیر شدند.

«رحمت الله نبیل» در صفحه تویتر خود نوشته است که این افراد اکنون در زندان امنیت ملی افغانستان به سر می برند و حکم اعدام آنان نیز صادر شده است.  

وی تاکید کرده است که برای مبارزه جدی با تروریسم دولت باید این افراد را اعدام کند.  

روز گذشته در یک حمله خونین به ساختمان اداره محافظت از رجال سیاسی و دولتی افغانستان در شهر کابل ۶۴ نفر کشته و ۳۴۷ نفر زخمی شدند. مقامات امنیتی افغانستان اعلام کرده اند تحقیقات اولیه نشان می دهد گروه تروریستی «شبکه حقانی» و «لشکر طیبه» در این حمله تروریستی دست دارند.

«اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان گفته است: انتقام قطره قطره خون کشته شدگان را می گیریم.

«عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان پس از این حمله سفر خود به پاکستان را به تعویق انداخته و گفته است که شواهد اولیه درباره این که این حمله در کجا طرح ریزی شده، به دست آمده است.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان پس از فشار های زیادی که از سوی رییس جمهور افغانستان بر وی وارد شد استعفا کرد. از دید بسیاری از کارشناسان سیاسی، رحمت الله نبیل یکی از موفق ترین روسای، ریاست عمومی امنیت ملی کشور به حساب می آمد.

کد خبر 3604210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha