۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۷

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد به استاندار خراسان شمالی؛

تامین مسکن بسیاری ازدهک‌های جامعه را ازفقر اقتصادی نجات می‌دهد

تامین مسکن بسیاری ازدهک‌های جامعه را ازفقر اقتصادی نجات می‌دهد

بجنورد- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد طی نامه‌ای به استاندار خراسان شمالی خانه دار شدن آحاد مردم را موجب کاهش شکاف طبقاتی و خارج شدن بسیاری از دهک ها از فقر اقتصادی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان شمالی طی نامه‌ای به نماینده عالی دولت در این استان، مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازهای خانوار دانست و عنوان کرد که تامین شرایط برای خانه‌دار شدن آحاد مردم، موجب کاهش شکاف طبقاتی، توانمندسازی خانوار و خارج شدن بسیاری از دهک‌ها از فقر اقتصادی خواهد شد.

متن کامل این نامه که از سوی بسیج دانشجویی در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استاندار محترم خراسان شمالی جناب آقای پرویزی

سلام علیکم

مسکن، یکی از اساسی‌ترین نیازهای خانوار است و تامین شرایط برای خانه‌دار شدن آحاد مردم، موجب کاهش شکاف طبقاتی، توانمندسازی خانوار و خارج شدن بسیاری از دهک‌ها از فقر اقتصادی خواهد شد.

لذا بخش مسکن را باید طلایه‌دار برقراری عدالت در جامعه دانست.

علاوه بر این، بخش مسکن در صورت رونق، می‌تواند محرک کل اقتصاد کشور باشد.

از این‌رو موضوع مسکن و بالاخص مسکن محرومین، همواره مورد توجه جدی امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است. به طوری که امام‌خمینی اولین پیام اقتصادی خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی پیام تشکیل حساب صد را به مسکن محرومان اختصاص داده و در آن بر لزوم تامین مسکن مردم در نظام اسلامی و رها شدن آن‌ها از زیر بار بانک‌ها، سودجویان و غارتگران تاکید کرده‌اند.

این ‌مهم در پایه‌ریزی نظام‌ مقدّس‌جمهوری‌اسلامی از چنان اهمیتی برخوردار است که بر اساس اصول(3)، (31) و (43) قانون اساسی، تأمین مسکن متناسب با نیاز برای اقشار مختلف و محرومین از مسکن، یک حق شهروندی و تکلیفی حاکمیتی تعریف و دولت موظف گردیده تا برای تحقق آن و رفع محرومیت در این زمینه با اولویت آن‌ها که نیازمندترند، تمام امکانات خود را به‌کارگیرد.

اما متاسفانه امروزه وضعیت مسکن بالاخص در حوزه خانوارهای کم‌درآمد چندان جالب نیست.

در حال حاضر مطابق پیش‌نویس مطالعات بازنگری طرح جامع مسکن ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، هزینه تامین مسکن، حدود نیمی از درآمد خانوارهای کم درآمد را به خود اختصاص داده و سهم مسکن در سبد هزینه این خانوارها حدود دو برابر اندازه متعارف جهانی است.

یک سوم خانوارهای کشور، فاقد مسکن ملکی بوده که در این بین 2.5 میلیون خانوار کم درآمد، از لحاظ تامین مسکن به شدت تحت فشار هستند.

نرخ اجاره‌نشینی نیز درحال افزایش است و از سوی دیگر تولید مسکن و صنایع ساختمانی در یک سال اخیر با رکود کم سابقه‌ای مواجه شده است.

با این وجود طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم کلید زده شده که با توجه به بررسی‌های انجام شده و گزارش کاملی که موجود است، می‌توان رضایت مردم را از این طرح به خوبی برداشت کرد.

اینک نظر به اهمیت این موضوع از جنابعالی به عنوان نفر اول تصمیم گیرنده در سطح استان دعوت به عمل می‌آید تا با همراهی جنبش دانشجویی استان برای حل مشکلات جزئی باقی مانده ساکنان این شهرک به این مکان رفته و مشکلات مردم را حضورا مورد ارزیابی قراردهیم.

در انتها تاکید بر این موضوع لازم است که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد از هر اقدام استانداری برای بهبود معیشت و زندگی مردم حمایت همه جانبه را انجام می‌دهد.

با آرزوی موفقیت و بهروزی برای شما و همکارانتان

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

کد خبر 3604692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha