۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

اعتکاف یاد حج است/ اعتکاف معجونی از همه عبادت ها است

اعتکاف یاد حج است/ اعتکاف معجونی از همه عبادت ها است

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آثار فردی و اجتماعی اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از جامع ترین و زیباترین عبادت ها است و یاد حج است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری شامگاه روز جمعه در جمع معتکفین مسجد جامع تبریز گفت: اعتکاف و روزه گرفتن باعث تقویت اراده می شود و این تمرین عملی برای قوی شدن اراده است.

وی افزود: هر عبادت فلسفه ای دارد و یک نیاز فردی و گروهی را حل می کند و عبادت اعتکاف معجونی از همه عبادات است، چون شامل نماز، روزه و ... را دارد و به نوعی یاد حج است.

وی با اشاره به فواید اعتکاف یادآور شد: اعتکاف نزدیکی به پرودگار و توسل به عنایات الهی است و اعتکاف آداب مخصوص به خود را دارد، اعتکاف هم آثار فردی و هم آثار اجتماعی دارد که باعث تزکیه نفس و ایجاد نورانیت قلب می گردد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: حضور بیشتر از ۷۰۰ هزار نفر در اعتکاف سراسر کشور، خود فواید اجتماعی بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در ایران هم بریدن و فاصله گرفتن از استکبار و هم استقلال و آزادی را به همراه دارد.

شبستری با اشاره به فیوضات دعای گروهی از معتکفان، خواست تا در ادعیه خود، همه مومنان، به خصوص  مسلمانان گرفتارشده در بند دشمنان و مریضان را که در بیمارستان ها بستری هستند را دعا کنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کشورهای مسلمان منطقه گفت: دعا کردن و کمک به مظلومین سوریه، فلسطین، یمن و عراق یک وظیفه است و باید برای رهایی این برادران مسلمان از دست داعشی ها و استکبار دعا کنید که دعای مومن در حق دیگران مقبول تر است.

کد خبر 3605088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha