۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۳۹

برای نظارت بر اجرای توافق استرداد پناهجویان؛

«مرکل» در راس هیاتی از مسئولان اتحادیه اروپا به ترکیه سفر می کند

«مرکل» در راس هیاتی از مسئولان اتحادیه اروپا به ترکیه سفر می کند

سفر رئیس جمهوری آلمان و اعضای اتحادیه اروپا به ترکیه با هدف افزایش تلاش ها برای اجرای هر چه بهتر توافق استرداد مهاجرین صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و جمعی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا قرار است امروز شنبه با سفر به ترکیه و بازدید از مرز مشترک این کشور با سوریه در جهت اجرای هر چه بهتر قراردادی گام بردارند که با گذشت یک ماه از عمر آن، همچنان مبهم است.

بازدید مرکل از ترکیه در حالی انجام می گیرد که سوالاتی در باره کارآمدی توافق اتحادیه اروپا با این کشور بر سر استرداد مهاجرانی که به یونان رفته اند اما درخواست پناهجویی آنها به هر دلیلی رد شده است، وجود دارد.

گروه های حقوق بشری می گویند ترکیه محل امنی برای استرداد و اسکان پناهجویان نیست.

در عین حال، مقامات آنکارا تهدید می کنند که اگر اتحادیه اروپا به وعده خود مبنی بر لغو قانون روادید برای اتباع ترکی که قصد ورود به حوزه شنگن را دارند، عمل نکند؛ ترکیه نیز خود را ملزم به  پایبندی به مفاد توافق مهاجرت نخواهد دانست.

 مرکل که در این سفر از سوی «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا همراهی می شود، از کمپ پناهجویان در شهر «قاضیان تپ» واقع در مرز جنوبی ترکیه و سوریه بازدید خواهد کرد.

مرکل این روزها به دلیل حمایت از طرح درهای باز برای پذیرش مهاجرین در اروپا با انتقاد شدید گروه های اپوزیسیون مواجه است. از سوی دیگر، وی فشار مضاعفی را به خاطر موافقت با پیگرد قانونی یکی از مجریان تلویزیونی آلمان تحمل می کند. این کمدین آلمانی متهم به بی حرمتی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه است.  

کد خبر 3605163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha