۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸

دولت پکن اعزام نیرو به مرز کره شمالی را تکذیب کرد

دولت پکن اعزام نیرو به مرز کره شمالی را تکذیب کرد

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گزارش های اخیر مبنی بر اعزام نیروهای نظامی این کشور به مرز کره شمالی صحت ندارد و فعالیت ها در مناطق مرزی دو کشور روند طبیعی خود را طی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای صحت خبرها مبنی بر افزایش حضور نظامیان این کشور در امتداد مرزهای کره شمالی را رد کرد.

در روز چهارشنبه گزارشی از سوی مرکز اطلاعات حقوق بشر و دموکراسی منتشر شد که از اعزام ۲۰۰۰ نیروی نظامی چین به مرزهای کره شمالی از بیم انجام پنجمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، خبر می داد. در عین حال گفته می شد که اغلب سربازان چینی به دستگاه سنجش میزان آلودگی رادیواکتیو مجهز هستند.

با این حال، پکن دیروز جمعه هر گونه حضور غیر عادی نظامیان چین در امتداد مرزهای کره شمالی را رد و اعلام کرد که هیچ گونه افزایشی در این خصوص انجام نگرفته است.   

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: گزارش اخیر صحت ندارد و نیروهای نظامی مستقر در مرز کره شمالی در حال انجام تمارین نظامی معمول خود هستند.

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر، گزارش هایی از سوی آمریکا و کره جنوبی منتشر شده که از آمادگی پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر در اوایل ماه میلادی آینده (مه) خبر می دهند. در همین راستا گفته می شود که احتمالا کره شمالی حفاری ها در سایت «پونگی – ری» محل اصلی انجام آزمایشات هسته ای خود را از سر گرفته است.

پیونگ یانگ از اول سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به ترتیب دو آزمایش هسته ای و موشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت که این اقدام با واکنش شدید جامعه بین الملل و افزایش تحریم های شورای امنیت مواجه شد.

کد خبر 3605293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha