۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

دومین «استارت آپ ویکند» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دومین «استارت آپ ویکند» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از برگزاری دومین «استارت آپ ویکند» در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری بعداز ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل تعاون خراسان شمالی در سال جاری تمام برنامه ریزی‌های خود را در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام داده است.

وی گفت: این اداره کل امسال متفاوت‌تر از هر سال برنامه‌ها و اقدامات خود را انجام می‌دهد تا به اهداف مورد نظر خود که توسعه فضای کسب و کار و کمک به اشتغال استان است، دست یابد.

نوری اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در این اداره کل وجود فارغ اتحصیلان بیکار دانشگاهی است، که فاقد هر گونه مهارتی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور فاقد هر گونه مهارت عملی هستند و جمعیت فعال نیز مدارک آنان مرتبط با بازار کار نیست.

نوری افزود: امسال برگزاری دوره‌های کارآفرینی  با همکاری دانشگاه‌ها برای فارغ اتحصیلان دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که به صورت جدی وارد این عرصه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراجعان به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان متقاضی کار نگهبانی و رانندگی هستند، اظهار کرد: ما انتظار داریم تا افراد مراجعه کننده به این اداره کل برای کار دارای مهارت خاصی باشند و از این مهارت برای اشتغال خود استفاده کنند.

به گفته نوری از سال گذشته تا کنون برگزاری دوره‌های کارآفرینی در استان آغاز شده و همچنین برای نخستین بار برنامه جامع کارآفرینی در خراسان شمالی تدوین شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات کارگران ساختمانی در استان نیزگفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی در استان تشکیل شده است و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز با شناسایی کارگران واقعی سعی در ارائه خدمات بهتر بیمه‌ای به این جامعه دارد.

نوری همچنین از شناسایی ۱۰ هزار کارگر ساختمانی برای دریافت بیمه یارانه‌ای دولت در استان خبر داد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همچنین افزود: مشکلات عمده این اداره کل در زمینه تولید نیست بلکه بازار کار مشکل عمده و اساسی است که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های خوبی صورت بگیرد.

وی گفت: به منظور توسعه کسب و کار و ایجاد بازار کار مناسب در خراسان شمالی برای دومین بار استارت آپ ویکند طی سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

نوری همچنین با اشاره به عدم وجود تولیدی پوشاک در خراسان شمالی افزود: امسال این اداره کل کار با جذب نیروهای علاقه‌امند در حوزه پوشاک در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان سعی در تحقق این امر دارد.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز کاریابی در شهرستان‌های خراسان شمالی خبر داد و گفت: طی سال گذشته سه هزار و ۴۸۹ نفر در این مراکز ثبت نام کردند و میزان مراجعین به مراکز کاریابی استان تاکنون نیز ۴۵ هزار و ۸۵۲ نفر بوده است.

نوری اظهار کرد: با اقدامات موثر نرخ بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ با کاهش سه درصدی مواجه بوده چرا که نرخ بیکاری استان در سال ۹۴، ۱۴.۲ درصد و در سال گذشته ۱۱.۷ درصد بوده است.

کد خبر 3606934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha