۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰

انتشار فراخوان «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران»

انتشار فراخوان «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران»

فراخوان هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران» که در نیمه اول مهر‌ماه ۱۳۹۵ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران» در نیمه اول مهر‌ماه برگزار می شود و محمدرضا اصلانی، احمد الستی، اسماعیل بنی‌اردلان، محمد تهامی‌نژاد، شهاب‌الدین عادل و علیرضا قاسم‌خان اعضای هیات علمی آن هستند.

محورهای این هم اندیشی عبارتست از: حقیقت و واقعیت در فیلم مستند، ذهن و عین در سینمای مستند، تصویر و تصور در سینمای مستند، قلمرو واقعیت در فیلم مستند، قلمرو تخیل فیلمساز در فیلم مستند، گرایش‌های مختلف در یک سبک گروهی در سینمای مستند، واقعیت از منظر فلسفه (جهان ایرانی، جهان غربی).

عموم هنرمندان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان سینما تا روز اول خرداد ۱۳۹۵ فرصت دارند که ضمن تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام، چکیده مقاله خود را روی وب‌سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ثبت کنند. زمان دریافت اصل مقاله هم ۳۱ تیرماه ۱۳۹۵ اعلام شده است.

به همه مقالاتی كه در گردهم‌آيی راه پيدا كنند، گواهی شركت داده خواهد شد و پس از پایان این هم‌اندیشی مجموعه مقالات منتخب در کتابی منتشر خواهد شد.

رئوس فراخوان هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران»، محورهای مختلف این رویداد، شرایط ثبت‌نام، راهنمای تدوین و ارسال مقاله، تقویم برگزاری، نشانی دبيرخانه در پایگاه اینترنتی این منتشر شده است.

کد خبر 3607313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha