۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

۱۲۰۰پرونده شکایت کارگران خراسان شمالی رسیدگی شد

۱۲۰۰پرونده شکایت کارگران خراسان شمالی رسیدگی شد

بجنورد - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از رسیدگی به شکایت یک هزار و ۲۱۲ پرونده کارگران این استان طی سال گذشته خبر داد.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راوبط کار به معنای ارتباط بین کارگر و کارفرما است که باید در راستای حفظ این روابط گام های اساسی برداشته شود.

وی افزود: اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما وجود دارد انجمن‌ها و تشکل‌ها با ورود به آن، باید بدون تضییع حقوق طرفین اختلافات موجود را رفع کنند.

نوری با اشاره به اینکه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی وضعیت شغلی مشمولین قانونی کار را پیگیری می‌کند، گفت: محل کارگر در قانون اعم از اینکه در یک واحد تولیدی بزرگ یا یک کارگاه کوچک باشد تفاوتی ندارد بلکه تنها وظیفه و هدف رفع مشکلات و پیگیری وضعیت کارگر است.

وی با اشاره به اینکه عمده شکایات کارگران در خصوص عدم پرداخت دستمزد، اخراج و اختلاف بین کارگر وکارفرما است، افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۲۱۲ پرونده شکایت کارگران از کارفرمایان در این استان تشکیل که ۵۲۹ مورد آن منجر به سازش شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها مبنی بر اجبار کارگر به امضای اسنادی که نشان دهنده دریافت حقوق بیشتر از مبلغ پرداختی است، گفت: این امر اعمالی ناهنجار در سیستم اداری و قانونی است که نوعی جعل و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

نوری اظهار کرد: در برخی موارد نیز کارگر سند سفید امضا کرده که پس از آن کارفرما به خواست خود آن را تکمیل کرده و در نهایت منجر به رای دادگاه به نفع کارگر شده است.

وی همچنین افزود: در سالجاری ۱۰ هزار نفر نیرو کار به کشورهای همسایه اعزام می‌شوند که سهمیه‌ای نیز برای خراسان شمالی در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 3608379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha