۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

طی سال گذشته؛

بانک مسکن خراسان شمالی۲ هزارفقره تسهیلات پرداخت کرد

بانک مسکن خراسان شمالی۲ هزارفقره تسهیلات پرداخت کرد

بجنورد- مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۱۶ فقره تسهیلات از سوی بانک مسکن استان به متقاضیان پرداخت شد.

مجید اسدی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال گذشته دو هزار و ۱۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۵۴ هزار و ۳۶ میلیون ریال توسط شعب بانک مسکن خراسان شمالی به متقاضیان پرداخت شد.

وی گفت: از مجموع این تسهیلات، ۷۷ فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و ۳۷۰ میلیون ریال مربوط به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ۱۲ فقره تسهیلات به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، چهار فقره تسهیلات از محل سفر مقام معظم رهبری به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال و یک فقره تسهیلات از محل سفر کاروان تدبیر و امید به استان به ارزش ۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

اسدی فر افزود: ۳۰۵ فقره تسهیلات بازرگانی نیز به ارزش ۲۲ هزار و ۹۴۹ میلیون ریال پرداخت شد و مابقی تسهیلات پرداختی در قالب خرید مسکن، مشارکت، فروش اقساطی ناشی از مشارکت، جعاله، مضاربه، خرید خودرو، قرض الحسنه، مرابحه، مشاغل خانگی و ... بوده است.

وی در خصوص تسهیلات بافت فرسوده گفت: سال گذشته در اجرای مصوبه هیات وزیران و تحقق رسالت اجتماعی، بانک مسکن به منظور احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی مقررشده بود تا نسبت به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به پروژه‌هایی که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در این خصوص معرفی می‌شود، اقدام کند.

اسدی فر اظهار کرد: سهمیه ابلاغی کل کشور در این زمینه ۵۰ هزار واحد بود که سهم خراسان شمالی از تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ۹۰۰ واحد بوده است.

وی افزود: لیکن از زمان اجرای طرح در سال ۹۴ تا پایان سال هیچگونه پروژه‌ای از طرف نهادهای ذیربط به منظور دریافت تسهیلات به بانک مسکن استان معرفی نشد.

اسدی فر تاکید کرد: این در حالیست که ۹۰۰ واحد سهمیه سال گذشته قابل تسری به سال جاری است و مدیریت بانک مسکن خراسان شمالی آمادگی پرداخت تسهیلات مزبور به پروژه‌هایی که طی امسال معرفی شوند را دارد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ابتدا ضمن مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان و ثبت نام در سامانه ذیربط نسبت به تکمیل مدارک و سپس ارائه معرفی نامه از نهاد مربوطه به بانک مسکن اقدام کنند.

اسدی فر افزود: تسهیلات مذکور در قالب قرارداد مشارکت مدنی و از مرحله آغاز انجام فونداسیون قابل انعقاد قرارداد بوده و سقف تسهیلات در کلان شهرها ۵۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر  ۱۲ شعبه بانک مسکن در خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد پنج شعبه در شهرستان بجنورد و مابقی در سایر شهرستان‌های استان به شهروندان ارائه خدمت می‌دهند.

کد خبر 3609485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha