۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۲۷۰ واحد صنعتی گلستان راکد است

۲۷۰ واحد صنعتی گلستان راکد است

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هم‌اکنون ۲۷۰ واحد صنعتی گلستان راکد است و قرار است با پرداخت تسهیلات ۷۰ واحد فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو عصر پنج‌شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: برای سال جاری هفت پروژه بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت تعیین‌شده است و در این راستا و برای فعال شدن واحدهای راکد ۴۲۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در سطح کشور که حدود ۲۷ درصد آن در گلستان هستند نخستین برنامه محوری اقتصاد مقاومتی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کشوری قرار است ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شود که سهم گلستان با احتساب ۲.۵ درصد تسهیلات، چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن فولاد دو میلیون تنی به‌عنوان بخشی از طرح ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه موردنیاز توسعه صنعت فولاد و مس کشور پیشنهادشده که هنوز مجوزهای محیط زیستی آن گرفته نشده و در مرحله مطالعات قرار دارد که فکر می‌کنیم تا دو هفته آینده در استان این جمع‌بندی‌ها به اتمام خواهد رسید.

قوانلو ادامه داد: ارتقاء رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باهدف افزایش صادرات را یکی دیگر از محورهای برنامه ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و تجارت است که برش استانی این بخش با همکاری اتاق بازرگانی تهیه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که تولیدات صادرات محور در استان داشته باشیم، اضافه کرد: مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری از دیگر مسائل مهم و اولویت‌دار در این حوزه است.

به گفته قوانلو سال گذشته برای نخستین بارتراز تجاری کشور مثبت بوده بدین معنا که صادرات بیش از واردات بوده است. در استان ما همیشه تراز تجاری مثبت بوده و همین روند را برای امسال دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات کشور در سال جاری، بیان کرد: برش استانی این بخش نیز در استان مشخص‌شده و برنامه استانی ما صادرات ۴۰۷ میلیون دلاری و در صورت امکان ۴۵۰ میلیون دلاری در سال جاری خواهد بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین گفت: یکی دیگر از محورهای ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکمیل و راه‌اندازی ۳۳ طرح ملی است که متأسفانه چند سالی است گلستان هیچ طرح ملی یا دولتی در حوزه صنعت ندارد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۳ برای ۹۹۰ واحد تولیدی در استان صادرشده بود، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲ مجوز جدید صادر و مجوز واحدهای تعطیل بیش از یک سال، باطل شد.

قوانلو بابیان اینکه هم‌اکنون ۹۰۱ پروانه بهره‌برداری در استان صادرشده است، یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت فعلی واحدهای تولیدی، تعداد کارکنان و دیگر اطلاعات مشخص‌شده است.

به گفته وی میزان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده استان در سال گذشته ۱۸۴ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۳ که ۱۵۲ میلیارد تومان بوده شاهد رشد ۲۱ درصدی بوده است.

کد خبر 3611339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha