۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱

ارائه تحقیقات بین رشته ای در کنگره بین المللی دانش اعتیاد

ارائه تحقیقات بین رشته ای در کنگره بین المللی دانش اعتیاد

دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با شعار «پیش به سوی تحقیقات بین رشته ای در دانش اعتیاد» شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی فرهودیان دبیر علمی کنگره بین المللی دانش اعتیاد با اعلام این خبر افزود: کنگره دانش اعتیاد امسال ، به همت مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریورماه برگزار می شود.

وی افزود: بيولوژی اعتياد، ژنتيک و اپی ژنتيک، تشخيص و سنجش اعتياد، مصرف الکل و عوارض آن، روان درمانی های اعتياد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتياد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتياد، پژوهش در اعتياد و اپيدميولوژی مصرف مواد از جمله محورهای مقالات کنگره است .

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، موضوعاتی از جمله پيشگيری از اعتياد، اعتياد و مسايل قانونی، درمان و بازتوانی در اعتياد، اعتیاد و مسایل اجتماعی، اعتیاد در کودکان، اعتیاد در زنان، آموزش اعتیاد، و اعتیاد در رسانه در این کنگره مطرح می شود.

فرهودیان با اشاره به اینکه فراخوان مقالات این کنگره از اواسط اسفند ۹۴ آغاز شده، گفت: متخصصان و محققان مرتبط با مباحث کنگره می توانند با مراجعه به وب سایت دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد (http://ascongress.ir)، از نحوه ارسال مقالات اطلاع یابند و یا نسبت به ثبت نام خود برای شرکت در این کنگره اقدام کنند.

وی اظهار داشت: برگزاری حدود ۴۰ سمپوزیوم با حضور اساتید داخلی و بین المللی مدعو،  حدود ۱۵ سخنرانی کلیدی و تعدادی کارگاه علمی برای سه روز کار  دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد برنامه ریزی شده است.

دبیر علمی کنگره بین المللی دانش اعتیاد ابراز امیدواری کرد با همکاری همه سازمان ها و نهاد ها بتوانیم دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد را همچون سال های قبل در خور جامعه علمی کشورمان برگزار کنیم و گام بلندی در جهت ارتقای دانش اعتیاد همه متخصصان و فعالان این حوزه برداریم.

سازمان هایی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، سازمان غذا و دارو، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی کشور، UNICEF، دفتر منظقه ای UNODC، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ستاد توسعه علوم فناوری های شناختی در این کنگره همکاری دارند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه UCLA، پژوهشکده علوم شناختی، سازمان پزشکی قانونی کشور ، جمعیت هلال احمر، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، ، مرکز تحقیقات اعتیاد و رفتارهای پرخطر دانشگاه علوم پزشکی ایران ، شبکه سلامت، انجمن علمی روانپزشکان ایران، انجمن روانشناسی ایران ، انجمن علوم تشريح ايران و جمعیت خیریه تولدی دوباره ، در برگزاری کنگره مشارکت دارند.

کد خبر 3612398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha