۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

دستگاه های اقتصادی برنامه جامع کارآفرینی را تدوین کنند

دستگاه های اقتصادی برنامه جامع کارآفرینی را تدوین کنند

بجنورد - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دستگاه های اقتصادی استان باید برنامه جامع کارآفرینی را به منظور وردود افراد به بازار کار، تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری پیش ازظهر شنبه در همایش تقدیر از افتخارآفرینان جامعه کار وکارگری که با حضور کارگران و مسئولان استانی در تالارحافظ شهرستان بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: کارگران همواره در تمامی عرصه ها نقش آفرین بوده اند و در تحقق شعارسال موتور اقدام وعمل هستند.

وی یکی از مشکلات و معضلات عمده در جامعه را بیکاری عنوان کرد و گفت:کارگران بیشترین قشری هستند که با حوادث ناشی از کار، دست و پنجه نرم می کنند.

نوری افزود: متاسفانه بیشترین جویندگان کار در این استان را فارغ التحصیلان بیکار تشکیل می دهند که بیشتر آنها فاقد هر گونه مهارتی هستند.

وی گفت: دانشگاه ها، استانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط، باید بازار کار متناسب با رشته های تحصیلی دانشجویان فارغ التحصیل را فراهم سازند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تاکید کرد: دستگاه های اقتصادی استان باید برنامه جامع کارآفرینی در راستای تقویت و اراده افراد به ویژه فارغ التحصیلان بیکار را تدوین کنند.

وی گفت: با تدوین برنامه جامع کارآفرینی می توانیم حرفی برای گفتن در برنامه ششم توسعه داشته باشیم و زمینه حل بخشی از مشکلات را فراهم کنیم.

نوری تصریح کرد: نباید در رفع مشکلات جزیره‌ای عمل کرد، بلکه باید با وحدت و کار گروهی بین مدیران و مسئولان استانی، راهکارهای مورد نظربیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یازده اردیبهشت به عنوان روز کارگر نامگذاری شده است.

کد خبر 3612494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha