۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۵

وزیر آموزش و پرورش در کنگره هشت هزار شهید گیلان:

آموزش و پرورش مروج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است

آموزش و پرورش مروج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است

رشت- وزیر آموزش و پروورش با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان گفت: وظیفه این امر مهم بر عهده آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در اجلاسیه فرهنگیان نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان که عصر شنبه برگزار شد اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز و پنج هزار نفر معلم به شهادت رسیدند و هیچ کدام از دستگاه های نظامی به اندازه آموزش و پرورش در این دوران شهید نداده است.

وی افزود: در دوران جنگ بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان دبیرستان ها در سراسر کشور در جبهه ها حضور داشتند و همین حضور بود که افتخار و سربلندی را برای کشور رقم زد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور فرهنگیان در دفاع مقدس پشتوانه‌ای برای تداوم حضور رزمندگان در جبهه‌ها بود یاد آور شد: معلمان و فرهنگیان زیادی در جبهه ها حضور داشتند که مجتمع‌های آموزشی در جبهه و پشت جبهه راه‌اندازی کرده و به آموزش مشغول بودند.

فانی همچنین با اشاره به وجود ۴۱ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در کشور گفت: گیلان نیز در هشت سال جنگ تحمیلی ۸۵۰ شهید دانش آموز و ۱۵۶ شهید فرهنگی به انقلاب تقدیم کرده است.

وی در ادامه به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره و تصریح کرد: به تعبیر پیامبر شهادت بالاترین نوع مرگ است و معلمی نیز شغل انبیا خوانده شده و معلمی که به شهادت می رسد دو ویژگی را با هم داشته و قطعا رفیع ترین جایگاه را نزد خداوند دارد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهید و خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند وراه شهادت همواره جاودانه خواهد بود.

فانی خاطرنشان کرد: همانطور که شهدا تکلیف خود را به خوبی انجام دادند، بر ما نیز واجب است تا فرهنگ ایثار و شهادت را دانش‌آموزان و آیندگان منتقل کنیم.

وی افزود در راستای انتقال فرهنگ شهادت و ایثار و آشنایی دانش آموزان با جانفشانی هایی که برای حفظ میهن انجام شده، ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنوب کشور اعزام می شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سالی که به نام اقدام و عمل نامگذاری شده، آموزش و پرورش در سراسر کشور باید اقدامات عملیاتی بیشتری را برای آشنایی و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان انجام دهد.

کد خبر 3612986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha