۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵

برگزاری جایزه در آذر ماه؛

فراخوان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) اعلام شد

فراخوان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) اعلام شد

دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در‌ آذر ماه ۱۳۹۶ (دسامبر ۲۰۱۷) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جایزه مصطفی(ص)، شركت كنندگان می توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه‌های علم و فناوری(مشتمل بر علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی) به دبيرخانه جايزه مصطفي(ص)  ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی(ص) معادل ۵۰۰ هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) ذکر شده است.

صاحبان آثار بايد در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.

يكی ديگر از شرايط و ضوابط شركت كنندگان در جایزه مصطفی(ص) عبارت است از اينكه صاحبان آثار در حوزه چهارم كه كليه زمينه هاي علم و فناوري را شامل می شود بايستي مسلمان باشند و محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.

نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علمی و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ است و زمان برگزاري مراسم اهدای جايزه در آذرماه ۱۳۹۶ برابر با دسامبر۲۰۱۷ خواهد بود.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

کد خبر 3613252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha