۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳

رئیس اتاق تعاون خوزستان:

بخش خصوصی و تعاونی بازوهای اقتصاد مقاومتی هستند

بخش خصوصی و تعاونی بازوهای اقتصاد مقاومتی هستند

ا‌هواز - رئیس اتاق تعاون خوزستان گفت: بخش خصوصی و تعاونی دو بازوی اقتصاد مقاومتی هستند که با تلاش هر دو این حوزه ها می توانیم استان را تا اندازه قابل توجهی توسعه بخشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون استان خوزستان،  مرتضی رخیصی اظهار کرد: پیشینه تعاون به معنای همكاری و مساعدت در كارها به سالهای آغازین زندگی جمعی بشر برمی‌گردد. اما به معنای رسمی و امروزین آن به شكل شركتها و اتحادیه های تعاونی از سابقه‌ای حدود ۱۵۰ ساله برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر طبق قوانین، شركت تعاونی، شركتی مركب از اشخاص حقیقی یا حقوقی است افزود: به منظور رفع نیازمندی‌های مشترك و بهبود اقتصادی و اجتماعی شركا از طریق خودیاری و كمك متقابل و همكاری آنان و تشویق به پس‌انداز طبق اصول مطرح در قانون تشكیل می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خوزستان تصریح کرد: در قانون اساسی ایران از تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصاد رو به رشد کشور یاد کرده است که از نظر فعالیت به سه دسته، تولیدی، توزیعی، خدماتی تقسیم شده اند.

رخیصی با اعلام اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری نقش اصلی را به مردم محول کرده است، گفت: اگر بخواهیم به ۲۵ درصد رشد در حوزه تعاون دست یابیم باید مردم را به عنوان نقش اول در اقتصاد، محور قرار دهیم.

وی بیان کرد: بخش خصوصی و تعاونی دو بازوی اقتصاد مقاومتی هستند که با تلاش هر دو این حوزه ها می توانیم استان را تا اندازه قابل توجهی توسعه بخشیم و اتاق تعاون از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه های سالم اقتصادی قادر است در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت کرده و این سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کند.

رئیس اتاق تعاون استان خوزستان تصریح کرد: لازمه این امر اهمیت و ضرورت شناخت هرچه بیشتر شركت‌های تعاونی است كه در نتیجه‌ دستیابی به این شناخت می‌توان از تجربیات اتاق تعاون در جهت گسترش و بهبود فعالیت‌های شركت‌های دیگر استفاده كرد و این بعد از اقتصاد استان را هرچه بیشتر گسترش داد که این امر به نوبه خود بسط عدالت اجتماعی و توسعه یکپارچه و متوازن را به دنبال خواهد داشت و ما را به منویات مقام معظم رهبری نزدیک کرد.

کد خبر 3613477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha