۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

سازمان همکاری اسلامی خویشتنداری در عراق را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی خویشتنداری در عراق را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای از تمامی مسئولان عراق درخواست کرد که در شرایط کنونی که تنش بر این کشور حاکم است، خویشتنداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه رسمی سازمان همکاری اسلامی، این سازمان با صدور بیانیه ای از تمامی جریان های سیاسی در عراق درخواست کرده که خویشتنداری کنند.

بر اساس این گزارش سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه همچنین تصریح کرده است: تمامی گروه های سیاسی در عراق ضمن خویشتنداری باید به خشونت پایان دهند و برای حل اختلاف ها از طریق صلح جویانه اقدام کنند. همچنین باید از رهبری قانونی کشور در تلاش هایی که به منظور انجام اصلاحات در راستای حفظ یکپارچگی عراق انجام می دهد، حمایت کنند. به علاوه باید از حاکمیت ملی، امنیت و ثبات عراق نیز حمایت صورت گیرد.

«ایاد امین مدنی» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز تاسف برای حوادث پیش آمده در عراق اظهار داشت: تمامی طرف های سیاسی باید اهمیت مصلحت عالی عراق، مبارزه با تجزیه این کشور، مراقبت از دستاوردهای کشور و نابودی فرصت برای کسانی که در صدد وارد کردن عراق در بحران سیاسی هستند را درک کنند.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه افزود: بحران سیاسی دارای پیامدهایی خطرناک برای صلح و امنیت در تمامی مناطق عراق است. امیدوارم درخواست های مردم عراق برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پایان ابراز آمادگی کرد که برای تحقق آشتی ملی در چارچوب برگزاری کنفرانس «مکه ۲» ایفای نقش کند تا بدین طریق اختلاف ها میان طوائف عراقی برطرف گردد. کنفرانس مکه ۲ ادامه نشست مکه ۱ در سال ۲۰۰۶ میلادی میان علمای شیعه و اهل تسنن به همراه افراد مورد اعتماد به منظور توقف جنگ طائفه ای در عراق است.

کد خبر 3613959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha