۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۵۶

خشونت پلیس اروپا برای فرونشاندن اعتراض مردم در روز جهانی کارگر

خشونت پلیس اروپا برای فرونشاندن اعتراض مردم در روز جهانی کارگر

شهروندان معترض اروپایی که در روز جهانی کارگر برای اعلام نارضایتی از شرایط اشتغال به خیابان ها آمده بودند، با خشونت پلیس مواجه شدند. در این میان، ترکیه شاهد بیشترین موج خشونت و درگیری بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، نیروی پلیس در بسیاری از کشورهای اروپایی روز جهانی کارگر (اول ماه میلادی می) را با دشواری و تنش پشت سر گذاشت. کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و ترکیه دیروز یکشنبه شاهد درگیری نیروهای امینتی و مردمی بودند که برای اعتراض به شرایط اقتصادی و اشتغال زایی دولت های متبوع خود، به خیابان ها آمدند.

تنها در شهر پاریس – پایتخت فرانسه- جمعیتی ۷۰ هزار نفری به خیابان ها آمدند تا در ادامه تظاهراتی که در یک ماه اخیر علیه قانون اصلاح کار انجام شده است، پیام نارضایتی خود را به گوش دولتمردان فرانسوی برسانند. البته پلیس فرانسه آمار متفاوتی از شمار معترضین را ارائه داده که رقمی بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر است (آماری به مراتب پایین تر از آنچه که اتحادیه های کارگری اعلام کرده اند).

در این میان، مخالفین «مارین لوپن» رهبر حزب افراطی «جبهه ملی فرانسه» هم تجمعی را که از سوی طرفداران وی ترتیب داده شده بود، به اغتشاش کشیدند.

البته، وزارت کشور فرانسه می گوید که از میان جمعیت عظیمی که دیروز به خیابان های پاریس آمده بودند، تنها ۱۸ نفر دستگیر شده اند.

از سوی دیگر، پلیس آلمان نیز برای پراکنده کردن ۲۰۰۰ معترضی که در شهر شرقی «پلون» به خیابانها آمده بودند از جریان فشار قوی آب استفاده کرد.

شهر «تورین» در شمال ایتالیا هم صحنه خشونت ناشی از درگیری پلیس و معترضین بود.

اما در این میان، شهروندان ترکیه بیش از همه طعم خشونت پلیس را چشیدند. به گزارش «راشا تودی» دستکم یک نفر در اعتراضات شهر استانبول جان خود را از دست داده است. مقتول فردی بوده که در حین گریز از ماشین های حمل آب فشار قوی جان خود را از دست داد.

گفته می شود که در استانبول ۲۵ هزار نیروی پلیس برای مهار جمعیت در حال آماده باش قرار داشته اند و در این میان علاوه بر جریان فشار قوی آب از گاز اشک آور هم استفاده شده است. ۲۰۰ نفر از معترضین نیز در جریان حوادث دیروز دستگیر شدند.

کد خبر 3614169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha