۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

استمرار ارائه خدمات به بیماران در برازجان/ فعالیت مجدد بیمارستان

استمرار ارائه خدمات به بیماران در برازجان/ فعالیت مجدد بیمارستان

بوشهر - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ارائه خدمات به بیماران در برازجان قطع نشده است. بیماران به بیمارستان شهید گنجی منتقل شده و بخش درمانی نیز در روزهای آینده فعال می‌شود.

سید سجاد اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد حادثه تلخی در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بودیم که منجر به فوت یکی از بیماران شد و جا دارد که با خانواده محترم این بیمار تسلیت عرض کنیم.

وی اضافه کرد: با همت همه مسئولان استانی و شهرستانی کار بازسازی بیمارستان را در سریع‌ترین زمان و با حداکثر سرعت انجام خواهیم داد تا خدمات مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این بیمارستان دو نوع خدمت ارائه می‌شود که شامل خدمات سرپایی، خدمات رادیولوژی و داروخانه بود که این بخش‌ها ظرف سه تا چهار روز آینده در ساختمان مجاور فعال خواهد شد و خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود. ساختمان موجود است و باید تجهیزات مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن مجدد این بخش در ساختمان مجاور، همه تخصص‌هایی که در این بیمارستان فعالیت داشتند، مجددا خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

اقبالی ادامه داد: در زمینه خدمات بستری نیز خوشبختانه با تلاش صورت گرفته در بیمارستان شهید گنجی برازجان جابجایی‌هایی را برای استقرار تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو انجام دادیم و توانستیم ظرفیتی معادل بیمارستان ۱۷ شهریور را آنجا ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آماده‌سازی شش تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید گنجی برازجان، افزود: خدمات مورد نیاز با کیفیت مناسب و ضریب اطمینان بالا به بیماران ارائه می‌شود و مشکلی برای مراجعین نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بخش قلب دیگر بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان قلب بوشهر و بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند و هماهنگی با مرکز اورژانس صورت گرفته است تا بیماران قلبی از مناطقی که قبلا به بیمارستان برازجان اعزام می‌شدند، به بیمارستان‌های مذکور اعزام شوند و از بار اضافی به شهر برازجان تا چند روز آینده جلوگیری شود.

وی بیان کرد: معاون وزیر بهداشت نیز امروز وارد استان شدند و بازدیدی را از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان داشتند و وزیر بهداشت، قایئم مقام وزیر بهداشت و معاونت درمان وزیر بهداشت نیز به صورت مستمر با تماس‌های خود پیگیری وضعیت بیمارستان هستند.

اقبالی در ارتباط با تجهیزات حادثه دیده در این آتش‌سوزی نیز گفت: مقرر شده است که در اسرع وقت خسارات مورد نظر جبران شود؛ این تجهیزات به دو طریق تامین خواهد شد. تجهیزات ضروری توسط دانشگاه در اسرع وقت تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد بحران ما در استان بوشهر به ریاست معاونت درمان تشکیل شده است و اقدامات اساسی برای تامین مایحتاج بیمارستان صورت خواهد گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: به منظور تامین نیازمندی‌های درازمدت نیز به دستور وزیر بهداشت، یک برآورد صورت خواهد گرفت و انشالله در چند روز آینده برخی از این اقلام جبران خواهد شد.

وی افزود: بازسازی این بیمارستان نیز نیازمند کارشناسی بهتری است و امیدواریم شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌سوزی در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان که بامداد سه‌شنبه آغاز شده بود با حضور تیم‌های آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل مهار شد و مصدومین را به بیمارستان شهید گنجی انتقال دادند.

 ۱۳ بیمار بستری در بخش‌های CCU و Post CCU این بیمارستان از ساختمان آتش‌گرفته خارج و برای ادامه درمان به بیمارستان‌ شهید گنجی برازجان انتقال یافتند و متأسفانه یکی از بیماران که خانمی ۷۵ ساله و معلول بود در این حادثه فوت شد.

کد خبر 3615760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha