۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اقتصاد غیررقابتی و منحصر به یک کشور نمی‌تواند پایدار باشد

اقتصاد غیررقابتی و منحصر به یک کشور نمی‌تواند پایدار باشد

خرم آباد -رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقتصاد محدود، غیر رقابتی و منحصر به یک کشور نمی تواند پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلالی پور ظهر چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سخنانی با اشاره به فعالیت این شورا در استانهای مختلف کشور اظهار داشت: این شورا ظرفیت مطلوبی بوده که برخی استانها مانند لرستان توانسته اند از آن به خوبی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی استانهای کشور نتوانسته اند از ظرفیت برای توسعه حوزه اقتصاد خود استفاده کنند گفت: تا کنون هشت استان کشور گزارش عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خود را به اتاق بازرگانی ارائه داده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه همه استانداران باید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را محلی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات اقتصادی استان خود بدانند گفت: این شورا تنها شورایی بوده که سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه در آن حضور دارند.

جلالی نژاد با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در شورای گفتگوی دولت بخش خصوصی تصریح کرد: این شورا محلی برای حل و فصل مسائلی که نیاز به کارگشایی دارند است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان بسیار فعال است گفت: یکی از موضوعات مهمی که طی امسال عملیاتی شده این بوده که همه مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لازم اجرا شده و در هیئت دولت مورد بررسی قرار می گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به معرفی لرستان به استان پایلوت در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: این امر یک ظرفیت برای لرستان بوده و باید از آن به نحو احسن برای توسعه و رونق اقتصادی لرستان بهره گرفت.

جلالی نژاد با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیتهای ملی کشور غافل شویم گفت: بهره بردای از اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته و به نتیجه رساندن آنها از وظایف بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه امروز فضای ارتباط کشور به عرصه بین المللی باز شده است گفت: اقتصاد محدود و غیر رقابتی و منحصر به یک کشور نمی تواند پایدار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه با توجه به درس هایی که از تحریم گرفته ایم اقتصاد دولتی پایدار نیست عنوان کرد: ما ناچار هستیم برای توسعه کشور اقدام به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کنیم.

جلالی نژاد با تاکید بر اینکه اگر توسعه بخش خصوصی را در نظر نگیریم «زیر دست و پای» شرکت های بزرگ رقابتی فرو می رویم گفت: آنچه مهم بوده این است که نباید از ظرفیتهای موجود در کشور غافل شویم.

وی به ظرفیتهای لرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیتها می توان حوزه گرشگری کشاورزی استان را فعال کرد تا زمنیه برای رونق اقتصادی این استان فراهم شود.

کد خبر 3616884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha