۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی:

رویکرد بازسازگاری درزندان خرده فرهنگ های بزهکاری را از بین می برد

رویکرد بازسازگاری درزندان خرده فرهنگ های بزهکاری را از بین می برد

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: رویکرد بازسازگاری در زندان، خرده فرهنگ های بزهکاری را از بین می برد.

به گزارش  خبر گزازی مهر سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در دیدار با دكتر "اصغرجهانگیر" رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، اظهار داشت: زندان، انعكاس شكست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه است كه با توجه بر آن می توان بزه كاری را در سطح جامعه كنترل و به حداقل رساند.

وی افزود: زندانی، مانند فردی است که از لحاظ روحی و روانی زخمی و نیازمند درمان است و عدم توجه به وضعیت روانی وی در بدو ورود به زندان، باعث تشدید بزه و ایجاد ناهنجاریها و خسارات و لطمات جبران ناپذیر می شود.

سردار شرفی به هزینه های زیادی كه بزهكاران به جامعه تحمیل می كنند از قبیل تعقیب، دستگیری، حبس و بازپروری اشاره كرد و گفت: رویكرد "بازسازگاری" در زندان، خرده فرهنگ های بزهكاری را از بین می برد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مددجویان از طریق برنامه های فرهنگی و هنری، اعطای مرخصی در مناسب های سال، آموزش های فنی و حرفه ای و برنامه های نوین اصلاحی و تربیتی را از موانع تكرار جرم و تقلیل دهنده هزینه های مادی و معنوی جرم به جامعه برشمرد.

در این دیدار، دكتر "اصغر جهانگیر" رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، ضمن تقدیر و تشكر از عملكرد یگان حفاظت سازمان زندانها و در راس آن پلیس پیشگیری، بر تعامل بیشتر تاكید كرد.

کد خبر 3617228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha