۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

با حضور اقشار مختلف مردم؛

پیکر شهید مدافع حرم در مهدیشهر تشییع شد

پیکر شهید مدافع حرم در مهدیشهر تشییع شد

مهدیشهر-آئین تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم، شهید«محمدذاکر جعفری» با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه خیابان های حومه میدان شهدای مهدیشهر حال و هوایی دیگر داشت مردم از جای جای استان سمنان از کوچک و بزرگ، پیرو جوان، با در دست داشتن عکس شهدای مدافع حرم و به خصوص شهید ذاکر جعفری یکبار دیگر گردهم آمدند تا بگویند قدردان مجاهدت های این شهدای بزرگوار هستیم.

مهدیشهر عرق در ماتم

امروز مهدیشهر میزبان پنجمین لاله گلگون خود در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) است امروز مهدیشهر سراسر اندوه و اشک و ماتم است و حال و هوای این دیار قهرمان پرور، دل های خسته و عاشق را به دوران دفاع مقدس می برد زمانی که لاله بر دستان مردم غیور استان سمنان می درخشید و در گلزار شهدای جای جای این دیار عاشق، آرام می گرفت.

این بار اما محمد ذاکر جعفری بر دستان مردم سرافراز مهدیشهر تشییع شد مردی از تبار نور، از تیپ همیشه قهرمان فاطمیون که رفتند و برای ما عزت، سربلندی و غرور با ته مایه ای از حسرت باقی گذاشتند که ای دل ... حعفری ها می روند و ما می مانیم...

امروز دل های مردم مهدیشهر نردیک است به دل های دو کودک ۱۰ و شش و طفل شیرخوار ۹ماهه ذاکر جعفری که چگونه می گریند بر بالین پدری که بزرگترین دارایی اش را در راه جهاد تقدیم کرد و جاودان شد.

 

 

شهادت از خودگذشتگی را ترویج می کند

فرماندار مهدیشهر در خلال آئین آخرین وداع با پیکر پاک شهید جعفری به خبرنگار مهر، می گوید: شهادت روح ایثار و از خودگذشتگی را به جامعه القا می‌کند چرا که شهید، موج‌آفرین و بیدارگر جامعه است و اقشار مردم را به مسیر اصلاح رفتار‌ها سوق می‌دهد.

حسن ارگی بابیان اینکه یاد و خاطر شهدا، یک ملت را زنده نگاه می‌دارد، ادامه می دهد: با خون شهدا است که می توان در برابر دشمن اقتدار و عزت ‌یافت و این گونه با صلابت در منطقه حضور داشت چنانکه هیچ بدخواهی حتی جرات نگاه پلید به مرز و بوم ایران اسلامی را نداشته باشد.

وی همچنین معتقد است: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است همچنین دفاع از اسلام مرز و ملیت نمی‌شناسد پس باید گفت امروز به‌خوبی شاهد دفاع مسلمانان از حریم دین مبین اسلام هستیم و به این دلیل است که تکریم شهید برای آحاد مختلف جامعه اسلامی لازم و ضروری محسوب می شود.

فرماندار مهدیشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، اگر در سوریه با داعش مقابله نکنیم باید در کرمانشاه و همدان با این تکفیری بجنگیم، می گوید: مردم در این زمینه نباید تفاوتی میان قومیت آن‌ها قائل شده و مرزی میان آن‌ها قرار دهند همچنین این شهدای گران‌قدر با حضور در کشور سوریه به مقابله با دشمنان اسلام و ایران را در خارج از مرزهای کشور می‌پردازند.

«ذاکر» امروز بر دستان مردمی راهی آرامگاه ابدی شد که قدر شهادت و مفهوم آن را به خوبی می دانند مردمی از جنس نور و به استواری کوه که چه بسیار فرزندانشان را در سفر لقاء الله بدرقه کرده اند و هر روز استوار تر از دیروز، خم به ابروان نیاورده اند.

امروز نوبت ذاکر بود تا مردم به او قدرشناسی شان را نشان دهند و شاید فردا ذاکر دیگری در راه باشد اما این مردم قدردان بارها و بارها امتحان خود را پس داده اند و اهداء سه هزار شهید والا مقام به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نمونه بارز این مهم است.

و شاید در وصف بزرگی زبان قاصر باشد و قلم ناتوان چون توصیف حضور مردم مومن و متدین مهدیشهر در آئین تشییع پیکر پاک شهید ذاکر جعفری بر صفحه هیچ کاغذی نمی گنجد.

کد خبر 3618182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha