۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳

رئیس اداره آموزش متوسطه قم:

تعداد دانش‌آموزان متوسطه در روستاهای قم به حد نصاب نمی‌رسد

تعداد دانش‌آموزان متوسطه در روستاهای قم به حد نصاب نمی‌رسد

قم - رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در بسیاری از روستاهای استان تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه به حد نصاب نمی‌رسد.

حسن مطیع در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تعداد مدارس شبانه روزی فعال در قم افزود: ۲ مدرسه شبانه روزی در قاهان و کهک برای تحصیل دانش آموزان روستایی فعال است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به صورت شبانه روزی در این مدارس حضور دارند، افزود: در بخش کهک تنها یک دبیرستان پسرانه وجود دارد که به صورت شبانه روزی فعال است و دانش آموزان مقطع دبیرستان از روستاهای این بخش در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: در بخش خلجستان دو دبیرستان پسرانه در دستجرد و قاهان وجود دارد که در دستجرد دانش آموزان این روستا و در قاهان دانش آموزان بخش خلجستان و مرکزی حضور دارند.

رئیس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در دبیرستان قاهان ۱۵۰ دانش آموز و در دبیرستان کهک نیز ۲۵۰ دانش آموز به صورت شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: رویکرد وزارتخانه بر حذف و جمع آوری مدارس شبانه روزی است.

مطیع اظهار کرد: در سال‌های گذشته در شهر قم دبیرستان‌های شهید فهمیده و حضرت معصومه(س) به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند که سال گذشته تنها دانش آموزان سال سوم و چهارم را به صورت شبانه روزی پذیرش کرد و با پایان سال هیچ دانش آموزی به صورت شبانه روزی در این مدارس پذیرش نخواهند شد.

وی ابراز کرد: در بسیاری از روستاهای استان قم تعداد دانش آموزان به حد نصاب نمی‌رسد بنابراین نمی‌توان در هر روستا مدرسه‌ای جداگانه احداث کرد.

وی بیان کرد: از دانش آموزان در مدارس شبانه روزی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و سرانه غذایی نیز به آن‌ها داده می‌شود.

کد خبر 3618509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha