۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۵۲

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

اجرای ۱۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور/استفاده۳۰درصدی از ظرفیت گردشگری

اجرای ۱۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور/استفاده۳۰درصدی از ظرفیت گردشگری

ملارد-رئیس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت:هیچ بخشی در اقتصاد کشور همچون عرصه گردشگری رونق ندارد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ پروژه گردشگری در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عصر شنبه  در مراسم افتتاحیه فاز دوم پارک آبی ساحل خلیج فارس در شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسئولان محلی، منطقه ای و استانی در خیابان بهاره شرقی این خطه برگزار شد، اظهار داشت:یکی از تأکیدات جدی رئیس جمهور بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های بخشی خصوصی برای توسعه کشور استوار است.

وی افزود:با عنایت به جوابگو نبودن منابع و اعتبارات دولتی، مشارکت بخش خصوصی رفع کننده و تسهیل کننده بسیاری از محدودیت ها و دشواری های مسیر توسعه و رونق اقتصادی به شمار می رود.

سلطانی فر عنوان کرد:تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر و تأکید رهبر معظم انقلاب، راهگشای رفع بسیاری از کاستی ها و دغدغه های اقتصادی خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: شاه بیت فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به استفاده حداکثری از ظرفیت های درونی کشور اتکا دارد.

وی افزود:نقش مشارکت بخش خصوصی در توسعه و رونق اقتصادی غیر قابل انکار است وامروز شاهد هستیم سرمایه گذاری های مرتبط با این عرصه، قابل مقایسه با دیگر بخش های اقتصادی نیست و در واقع بیشترین رونق اقتصادی در این بخش حاکم است.

سلطانی فر عنوان کرد:در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در حال پیگیری است که ظرفیت عظیمی به شمار می رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:با وجود توفیقات بسیاری که در حوزه گردشگری حاصل شده اما تنها ۳۰ درصد از ظرفیت موجود مورد استفاده قرار گرفته که در صورت استفاده و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها، شاهد توسعه و رونق مطلوب اقتصادی و اشتغالزایی هر چه بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

 گردش مالی گردشگری در جهان ۶۵۰۰ میلیارد دلار است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازسمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سود آور بودن عرصه گردشگری عنوان کرد:گردش مالی این حوزه در جهان به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار می رسد که رقم بسیار بالا و قابل توجهی است.

وی افزود:کشور ایران با وجود فرصت ها و ظرفیت های گردشگری متنوع، متعدد و متکثر می تواند سهم هر چه بیشتری را از این گردش مالی و اقتصادی از آن خود کند.

سلطانی فر گفت:کشور ایران و توانمندی های موجود در آن نمادی از گردشگری حلال به شمار می رود که امیدواریم با دستیابی به اهداف مورد نظر در چارچوب سند چشم انداز توسعه، به جایگاه شایسته تری در عرصه گردشگری دست یابیم.

 ثبات و امنیت ایران، فرصتی ویژه در جذب توریسم و گردشگر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:با رصد تحولات منطقه و شرایط فعلی آن به روشنی در می یابیم که با وجود نا امنی در منطقه خاورمیانه، از ثبات و امنیت پایدار، مطلوب و سازنده ای برخوردار هستیم.

وی یادآور شد:در ایجاد چنین آرامشی، نقش دستگاه ها و متولیان امنیتی و انتظامی و...غیر قابل انکار است و امیدواریم در سایه این آرامش و امنیت شاهد حضور روز افزون توریسم ها و گردشگران خارجی در کشور باشیم.

کد خبر 3618992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha